6v - 12v
- Richard
- Moderator
- Posts: 1500
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: 6v - 12v
http://www.356registry.com/techinfo/repair/6-12%20volt%20conversion.pdf
Zo te zien een voltage reducer ertussen?
Zo te zien een voltage reducer ertussen?
Richard
'63 356B
'63 356B
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: 6v - 12v
Miljaar, dat had ik zelf moeten vinden, lui geworden denk ik
ben al aan't emailen met de verkoper
thx
ben al aan't emailen met de verkoper
thx
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: 6v - 12v
Iemand ervaring met die voltage drops? Bij de benzinemeter er zo 1 tussengezet en aan beide kanten blijft er 12V opzitten. Doet dus gewoon niets eigenlijk.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 6v - 12v
6 aan de ene kant en 6 aan de andere kant is samen ook 12 

- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 6v - 12v
Bossie wrote:Iemand ervaring met die voltage drops? Bij de benzinemeter er zo 1 tussengezet en aan beide kanten blijft er 12V opzitten. Doet dus gewoon niets eigenlijk.
Peter,
Ik heb daar geen ervaring mee, maar misschien moet de omvormer belast zijn, mogelijk is hij te groot voor jouw doel.
Stel die vraag eens op het Reg.forum, daar zitten wel mannen die je kunnen antwoorden denk ik.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: 6v - 12v
Kreeg deze info van bij BBT :
Normaal werken deze apparaatjes betrekkelijk goed, echter, een stroomcircuit functioneert pas als het compleet is.
De bedoeling van de voltage drop is dat hij een even zware weerstand(ohm) heeft als de ruitenwissermotor heeft, waardoor over beiden hetzelfde voltage (dus 12 / 2) komt te staan, wat 6 volt is.
Als je echter gewoon 1 kabel op de voltage drop aansluit, en de andere kant niet aan de massa, is de weerstand niet de voltage drop, maar de oneindig hoge weerstand na de voltage drop omdat het circuit niet compleet is. Daarom meet je zowel voor als na de drop 12 V. Als je hem direct massa geeft, zo het voltage in theorie voor de drop 12 V moeten zijn en na de drop 0V, maar ik weet niet zeker of de drop dat zelf aankan. Dus, gewoon volledig aansluiten en controleren op werking.
Normaal werken deze apparaatjes betrekkelijk goed, echter, een stroomcircuit functioneert pas als het compleet is.
De bedoeling van de voltage drop is dat hij een even zware weerstand(ohm) heeft als de ruitenwissermotor heeft, waardoor over beiden hetzelfde voltage (dus 12 / 2) komt te staan, wat 6 volt is.
Als je echter gewoon 1 kabel op de voltage drop aansluit, en de andere kant niet aan de massa, is de weerstand niet de voltage drop, maar de oneindig hoge weerstand na de voltage drop omdat het circuit niet compleet is. Daarom meet je zowel voor als na de drop 12 V. Als je hem direct massa geeft, zo het voltage in theorie voor de drop 12 V moeten zijn en na de drop 0V, maar ik weet niet zeker of de drop dat zelf aankan. Dus, gewoon volledig aansluiten en controleren op werking.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 6v - 12v
Zoals ik al zei, hij moet belast zijn tussen de min. en max. belasting, d.w.z. dat ie volledig aangesloten moet zijn op de toepassing waar ie voor gemaakt is.
Waarschijnlijk werkt een omvormer voor een ruitenwissermotor niet als ie alleen op de benzinemeter is aangesloten. Misschien een weerstandje parallel zetten ?
Jan.
Waarschijnlijk werkt een omvormer voor een ruitenwissermotor niet als ie alleen op de benzinemeter is aangesloten. Misschien een weerstandje parallel zetten ?
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: 6v - 12v
thx, kan ik verder
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest