6v - 12v

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

6v - 12v

Postby Bos » 19 Apr 2010 21:06

Iemand idee wat er met benzinemeter en olietemperatuurmeter moet gebeuren na omvorming naar 12v? Ze bougeren niet.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1500
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: 6v - 12v

Postby Richard » 19 Apr 2010 21:15

Richard

'63 356B
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: 6v - 12v

Postby Bos » 19 Apr 2010 21:36

Miljaar, dat had ik zelf moeten vinden, lui geworden denk ik

ben al aan't emailen met de verkoper

thx
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: 6v - 12v

Postby Bos » 24 Jun 2010 12:48

Iemand ervaring met die voltage drops? Bij de benzinemeter er zo 1 tussengezet en aan beide kanten blijft er 12V opzitten. Doet dus gewoon niets eigenlijk.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 6v - 12v

Postby E10 » 25 Jun 2010 13:57

6 aan de ene kant en 6 aan de andere kant is samen ook 12 :mrgreen:
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 6v - 12v

Postby JDMM » 25 Jun 2010 14:32

Bossie wrote:Iemand ervaring met die voltage drops? Bij de benzinemeter er zo 1 tussengezet en aan beide kanten blijft er 12V opzitten. Doet dus gewoon niets eigenlijk.


Peter,

Ik heb daar geen ervaring mee, maar misschien moet de omvormer belast zijn, mogelijk is hij te groot voor jouw doel.

Stel die vraag eens op het Reg.forum, daar zitten wel mannen die je kunnen antwoorden denk ik.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: 6v - 12v

Postby Bos » 25 Jun 2010 18:04

Kreeg deze info van bij BBT :

Normaal werken deze apparaatjes betrekkelijk goed, echter, een stroomcircuit functioneert pas als het compleet is.

De bedoeling van de voltage drop is dat hij een even zware weerstand(ohm) heeft als de ruitenwissermotor heeft, waardoor over beiden hetzelfde voltage (dus 12 / 2) komt te staan, wat 6 volt is.

Als je echter gewoon 1 kabel op de voltage drop aansluit, en de andere kant niet aan de massa, is de weerstand niet de voltage drop, maar de oneindig hoge weerstand na de voltage drop omdat het circuit niet compleet is. Daarom meet je zowel voor als na de drop 12 V. Als je hem direct massa geeft, zo het voltage in theorie voor de drop 12 V moeten zijn en na de drop 0V, maar ik weet niet zeker of de drop dat zelf aankan. Dus, gewoon volledig aansluiten en controleren op werking.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 6v - 12v

Postby JDMM » 25 Jun 2010 19:52

Zoals ik al zei, hij moet belast zijn tussen de min. en max. belasting, d.w.z. dat ie volledig aangesloten moet zijn op de toepassing waar ie voor gemaakt is.
Waarschijnlijk werkt een omvormer voor een ruitenwissermotor niet als ie alleen op de benzinemeter is aangesloten. Misschien een weerstandje parallel zetten ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: 6v - 12v

Postby Bos » 26 Jun 2010 07:52

thx, kan ik verder

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests