originele 356 SC motor

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: originele 356 SC motor

Postby Knick » 31 Aug 2009 17:06

Demonteren en meten, dan weet je pas of hij goed is.

In het verleden trouwens verschillende keren meegemaakt dat bij een "top revisie", koppen, zuigerveren etc. waarbij het onderblok niet los ging, de motor binnen een paar duizend km in de soep liep.
De nog best wel "goede" :roll: drijfstanglagers waren dus niet opgewassen tegen de "nieuwe" compressie :lol:
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: originele 356 SC motor

Postby JDMM » 01 Sep 2009 11:33

Inderdaad het beste alles in een keer slopen en beoordelen !

Pas nog bleek dat in een blok dat om een andere reden uit elkaar ging een lagerschaal verkeerd om te liggen, dat was gegarandeerd fout gegaan.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: originele 356 SC motor

Postby E10 » 01 Sep 2009 19:54

Stef,
ik zit in de afsluitende fase van een motorenrevisie en ik sluit me qua raming bij Edwin aan.

Als ik je een advies mag geven; ik weet niet hoe groot jouw kennis van motoren en revisie is, maar als deze net zo groot is als die van mij zou ik er een specialist bij halen.
Mijn blok draaide ook rond met een goeie oliedruk en een mooie sound. De compressie zou wel wat beter gekund hebben. Met de instelling van; ik neem het WSM, ik bekijk de Pellows en ga de zuigerveren en de pakkingen vervangen en daarmee zal dan de compressie en de rest wel goed komen, was het gegarandeerd slecht afgelopen.
Ik heb gelukkig iemand gevonden die zo vriendelijk was om mijn blok onder handen te nemen. En waar het eerst best meeviel bleek het achteraf toch een hele klus te zijn.

Ik wil je niet op kosten jagen en zeker niet je enthousiasme ontnemen. Als je een lasje verkeerd zet dan slijp je hem weg en begin je opnieuw. Bij motoren werkt dat helaas niet. Het zou toch jammer zijn als je je motor na een paar 1000km in de soep rijdt en je daarna nog eens een veelvoud aan euro's kwijt bent. (een deel kun je dan overigens weer terug verdienen als je je nieuw gekocht gereedschap aan een paar liefhebbers verkoopt :wink: )

In Nederland zeggen we; schoenmaker, blijf bij je leest...
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: originele 356 SC motor

Postby stef69 » 02 Sep 2009 13:56

Etienne wrote:Stef,
ik zit in de afsluitende fase van een motorenrevisie en ik sluit me qua raming bij Edwin aan.

Als ik je een advies mag geven; ik weet niet hoe groot jouw kennis van motoren en revisie is, maar als deze net zo groot is als die van mij zou ik er een specialist bij halen.
Mijn blok draaide ook rond met een goeie oliedruk en een mooie sound. De compressie zou wel wat beter gekund hebben. Met de instelling van; ik neem het WSM, ik bekijk de Pellows en ga de zuigerveren en de pakkingen vervangen en daarmee zal dan de compressie en de rest wel goed komen, was het gegarandeerd slecht afgelopen.
Ik heb gelukkig iemand gevonden die zo vriendelijk was om mijn blok onder handen te nemen. En waar het eerst best meeviel bleek het achteraf toch een hele klus te zijn.

Ik wil je niet op kosten jagen en zeker niet je enthousiasme ontnemen. Als je een lasje verkeerd zet dan slijp je hem weg en begin je opnieuw. Bij motoren werkt dat helaas niet. Het zou toch jammer zijn als je je motor na een paar 1000km in de soep rijdt en je daarna nog eens een veelvoud aan euro's kwijt bent. (een deel kun je dan overigens weer terug verdienen als je je nieuw gekocht gereedschap aan een paar liefhebbers verkoopt :wink: )

In Nederland zeggen we; schoenmaker, blijf bij je leest...


bedankt voor goede raad
Stefan

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest