In het verleden trouwens verschillende keren meegemaakt dat bij een "top revisie", koppen, zuigerveren etc. waarbij het onderblok niet los ging, de motor binnen een paar duizend km in de soep liep.
De nog best wel "goede"


Etienne wrote:Stef,
ik zit in de afsluitende fase van een motorenrevisie en ik sluit me qua raming bij Edwin aan.
Als ik je een advies mag geven; ik weet niet hoe groot jouw kennis van motoren en revisie is, maar als deze net zo groot is als die van mij zou ik er een specialist bij halen.
Mijn blok draaide ook rond met een goeie oliedruk en een mooie sound. De compressie zou wel wat beter gekund hebben. Met de instelling van; ik neem het WSM, ik bekijk de Pellows en ga de zuigerveren en de pakkingen vervangen en daarmee zal dan de compressie en de rest wel goed komen, was het gegarandeerd slecht afgelopen.
Ik heb gelukkig iemand gevonden die zo vriendelijk was om mijn blok onder handen te nemen. En waar het eerst best meeviel bleek het achteraf toch een hele klus te zijn.
Ik wil je niet op kosten jagen en zeker niet je enthousiasme ontnemen. Als je een lasje verkeerd zet dan slijp je hem weg en begin je opnieuw. Bij motoren werkt dat helaas niet. Het zou toch jammer zijn als je je motor na een paar 1000km in de soep rijdt en je daarna nog eens een veelvoud aan euro's kwijt bent. (een deel kun je dan overigens weer terug verdienen als je je nieuw gekocht gereedschap aan een paar liefhebbers verkoopt)
In Nederland zeggen we; schoenmaker, blijf bij je leest...
Return to “Vraag het de Wijzen”
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests