JDMM wrote:Daar gaan we weer , en ik wist het van te voren !
Wie heeft dan wel dat Matra gereedschap ??
Meneer Knick kan het allemaal met een tube blauwe verf !
In het WSM staat in 4 bladzijden uitgelegd hoe het moet, de nummers op het pignon en kroonwiel zijn overduidelijk, als je tenminste weet wat ze betekenen.
En als je dan ook nog het juiste gereedschap hebt, zoals ik, is het een fluitje van een cent, maar wel tijdrovend.
Dit is weer net zo iets als die dicussie over dat blinde gat in die oliepomp wat er gewoon niet is, en waar ik nog op terugkom zodra ik een foto kan maken van een kleine oliepomp. ( Een Porsche pomp, niet zo'n wangedrocht van een VW)
Have a nice day,
Jan.
Eigenlijk dacht ik dat ik na een kleine 50 slechte bakken, ze allemaal gehoord had maar de slechtste bak moest dus nog komen.
Matra (uit Frankfurt) was de fabrikant die ze voor VW en Porsche maakte net als veel andere speciale fabrieks gereedschappen. In die tijd was het originele gereedschap alleen aan dealers voorbehouden.
Om die reden maakte Matra een "universele" afstel doorn, in twee type's zelfs, met inwendige en uitwendige meetklok.
Elk garagebedrijf die een beetje serieus sleutelde in de 50'er en 60'er jaren had dus zo'n ding. Waar vind je die? Op elke hoek van de straat waar een oud garagebedrijf zit, als ze hem niet weggegooid hebben! Te simpel niet?
Blijkbaar heb je nog nooit een nieuw pignon en kroonwiel in een 356 bak gemonteerd. Als je de maatvoering gebruikt die sinds een jaar of 6 op die setjes staat zul je al heel snel tot de conclusie komen dat die maten niet juist zijn. Wel eens geprobeerd bijv. een Pignonas negatief uit te vullen??????
Zal vast lukken, veel plezier

Het afstands record staat volgens mij op naam van Vincent van CPR, 700m voor alles in de gort draaide