
verlagen 356B coupe
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
verlagen 356B coupe
Ik heb op dit moment de motor en bak eronder vandaan en wil voor de opbouw de auto wat lager hebben liggen. Aan de achterzijde lijkt het mij niet zo moeilijk en moet ik de veerplaten of torsiestang een tandje verzetten. Volgens mij is er een formule voor en zal een tandje verzetten zo'n 2,5 cm verlaging betekenen. Dacht ik
Maar hoe zit het aan de voorzijde. Op de voorassen heb ik boven en onder een moer met daarin een inbus bout maar heb geen idee of ik daar wat mee kan. Iemand info over het verlagen aan de voorzijde? Ik heb op het forum gekeken maar kon hier niets over vinden.

-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: verlagen 356B coupe
je moet centraal onder de auto gaan zoeken, plaat met grote inbus die "pakket bladveren" vasthoudt
hier kan je op verstellen
hier kan je op verstellen
Stefan
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: verlagen 356B coupe
Stefan, de moer met inbus zit centraal in het midden op de boven en onderas. Dus als ik deze losmaak dan zakt de auto door? Ik wil dit even zeker weten voordat ik achter de boel ga verstellen. Het wordt anders zo'n raar gezicht met de voorkant zo hoog dat het lijkt dat hij het luchtruim gaat kiezen 

- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: verlagen 356B coupe
Zit er niet zo'n bout in ieder van de twee buizen ? ( ik kom daar nooit )
Lees eens op het 356 Registry Forum, ( search: lowering front end), wat daar allemaal staat over dit onderwerp.
O.a dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt, caster,camber en toespoor verandert en ook de stuurgeometrie.
Gewicht voorin wordt vaker gedaan.
Jan.

Lees eens op het 356 Registry Forum, ( search: lowering front end), wat daar allemaal staat over dit onderwerp.
O.a dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt, caster,camber en toespoor verandert en ook de stuurgeometrie.
Gewicht voorin wordt vaker gedaan.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: verlagen 356B coupe
Ja Jan dat klopt, in beide buizen zit deze moer met inbusbout. Ik ben bekend met het verhaal op het registry forum wat in feite net zo gaat als bij de VW kever, maar bedankt voor de tip. Het principe is hetzelfde als bij de kever, sorry jongens
. De mogelijkheid is er een verstelbare vooras van te maken. Ik zag alleen de moer en inbusbout zitten wat volgens mij ongeveer hetzelfde principe moet zijn. Je verstelt volgens mij het verenpakket hiermee en volgens mij dan ook direct de hoogte. Omdat mijn 356 een race uiterlijk krijgt wil ik hem wat verlagen. Gewicht voorin, je bedoelt zakken grind. Dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling, ik laat de motor net reviseren en gelijk voorzien van een paar PK meer. Dit ben ik gelijk weer kwijt omdat ik een paar zakken grind moet rondtoeren 


- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: verlagen 356B coupe
Nee joh, bakken bier met koelelementen 

- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: verlagen 356B coupe
Dacht ik het niet ! Die is echt erg.
Jan.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: verlagen 356B coupe
JDMM wrote:Dacht ik het niet ! Die is echt erg.![]()
Jan.
Dan mag hij mee naar de internationale meeting volgend jaar
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: verlagen 356B coupe
Ik kan de beertender niet kwijt, flesjes en blikjes zijn zo uit de tijd 

Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests