verlagen 356B coupe

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

verlagen 356B coupe

Postby richard356 » 06 Nov 2011 20:22

Ik heb op dit moment de motor en bak eronder vandaan en wil voor de opbouw de auto wat lager hebben liggen. Aan de achterzijde lijkt het mij niet zo moeilijk en moet ik de veerplaten of torsiestang een tandje verzetten. Volgens mij is er een formule voor en zal een tandje verzetten zo'n 2,5 cm verlaging betekenen. Dacht ik :roll: Maar hoe zit het aan de voorzijde. Op de voorassen heb ik boven en onder een moer met daarin een inbus bout maar heb geen idee of ik daar wat mee kan. Iemand info over het verlagen aan de voorzijde? Ik heb op het forum gekeken maar kon hier niets over vinden.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: verlagen 356B coupe

Postby stef69 » 06 Nov 2011 20:29

je moet centraal onder de auto gaan zoeken, plaat met grote inbus die "pakket bladveren" vasthoudt
hier kan je op verstellen
Stefan
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: verlagen 356B coupe

Postby richard356 » 06 Nov 2011 20:41

Stefan, de moer met inbus zit centraal in het midden op de boven en onderas. Dus als ik deze losmaak dan zakt de auto door? Ik wil dit even zeker weten voordat ik achter de boel ga verstellen. Het wordt anders zo'n raar gezicht met de voorkant zo hoog dat het lijkt dat hij het luchtruim gaat kiezen :)
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: verlagen 356B coupe

Postby JDMM » 06 Nov 2011 20:43

Zit er niet zo'n bout in ieder van de twee buizen ? ( ik kom daar nooit ) :oops:

Lees eens op het 356 Registry Forum, ( search: lowering front end), wat daar allemaal staat over dit onderwerp.
O.a dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt, caster,camber en toespoor verandert en ook de stuurgeometrie.
Gewicht voorin wordt vaker gedaan.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: verlagen 356B coupe

Postby richard356 » 06 Nov 2011 21:02

Ja Jan dat klopt, in beide buizen zit deze moer met inbusbout. Ik ben bekend met het verhaal op het registry forum wat in feite net zo gaat als bij de VW kever, maar bedankt voor de tip. Het principe is hetzelfde als bij de kever, sorry jongens :oops: . De mogelijkheid is er een verstelbare vooras van te maken. Ik zag alleen de moer en inbusbout zitten wat volgens mij ongeveer hetzelfde principe moet zijn. Je verstelt volgens mij het verenpakket hiermee en volgens mij dan ook direct de hoogte. Omdat mijn 356 een race uiterlijk krijgt wil ik hem wat verlagen. Gewicht voorin, je bedoelt zakken grind. Dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling, ik laat de motor net reviseren en gelijk voorzien van een paar PK meer. Dit ben ik gelijk weer kwijt omdat ik een paar zakken grind moet rondtoeren :lol:
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: verlagen 356B coupe

Postby Bos » 06 Nov 2011 21:13

Nee joh, bakken bier met koelelementen :)
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: verlagen 356B coupe

Postby JDMM » 06 Nov 2011 21:14

Dacht ik het niet ! Die is echt erg. :lol:

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: verlagen 356B coupe

Postby Bos » 06 Nov 2011 21:21

JDMM wrote:Dacht ik het niet ! Die is echt erg. :lol:

Jan.



Dan mag hij mee naar de internationale meeting volgend jaar
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: verlagen 356B coupe

Postby richard356 » 06 Nov 2011 21:44

Ik kan de beertender niet kwijt, flesjes en blikjes zijn zo uit de tijd :lol:

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest