Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 05 May 2010 21:38

En is dat dan tijdstip van ofzo? Of gewoon iets niet goed aangesloten? Ik hoop het binnenkort (zal wel volgende week worden) te horen...
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 06 May 2010 08:55

Wat dan ook gelijk verklaard, dat als ik over een "hobbel" rijd, dat hij wel terug zakt, of zie ik dat verkeerd? (te simpel, met die gewichtjes ;) )
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby De Klassieke 912 » 06 May 2010 16:58

Is het geen beter idee om in de toekomst jouw 356 te laten onderhouden bij een klassieke Porsche specialist? Erwin van is een kei op het gebied van de modernere Porsches (zoals mijn Boxster S) maar voor een klassiek 356 zou ik persoonlijk ergens anders naar toe gaan ...
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 06 May 2010 19:09

Erwin is ook een kei in de oude wagens... Daar komt hij vandaan zelfs.... ;)
Maar omdat hij nu op vakantie is, en 200km van mij af woont, staat de wagen nu (inderdaad) bij een oldtimer specialist hier in de buurt.

Overigens, dat ik er zelf niet teveel aan moet doen, geen twijfel over mogelijk, maar was wel benieuwd hoor ;)
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Bos » 06 May 2010 19:13

Geloof me, je wil niet weten wat de "specialisten" al bij mij hebben aangevangen.
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 06 May 2010 19:21

Hmmm, nog goede tips verder dan? Buiten Berry Smits (als in, niks op tegen hoor)... Weet wel een goede in Antwerpen, maar da's ook weer een flink eind weg... Of juist adressen waar ik weg moet blijven? Mag ook via PB natuurlijk ;)
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Bos » 06 May 2010 21:16

Kijk de antwoorden na en hoor eens of iemand nog tijd heeft

mvg
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby JDMM » 06 May 2010 22:05

Bossie wrote:Geloof me, je wil niet weten wat de "specialisten" al bij mij hebben aangevangen.


Waren dat specialisten of lieden die dachten dat ze specialisten waren ? :D

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Bos » 06 May 2010 22:54

JDMM wrote:
Bossie wrote:Geloof me, je wil niet weten wat de "specialisten" al bij mij hebben aangevangen.


Waren dat specialisten of lieden die dachten dat ze specialisten waren ? :D

Jan.


Ze gaven zich alvast als echte kenners uit.
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 07 May 2010 19:31

Tja, die heb je in elke beroepsgroep he ;)
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 19 May 2010 20:08

Terzijde, weet iemand waar ik zo'n vriesplug zou kunnen vinden? Joma heeft ze niet blijkbaar... Whelp! ;)
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby JDMM » 19 May 2010 20:27

Ik zal je er eentje opsturen als je je adres laat weten.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 19 May 2010 20:32

:mrgreen: *joy*
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 04 Jun 2010 07:35

Ja, in zoverre, hij staat nu bij de monteur, die gaat de carbs eraf halen, want hij lekte ook wat op de pakkingen (benzine). Als hij er dan toch af is, kan hij die plug (van Jan/JDMM, nogmaals bedankt!) er gelijk inzetten.

Vervolgens zou hij gaan kijken naar het hoge stationair, hij verwachtte inderdaad ook een stukje afstelling en ontsteking, dus daar heb ik goede hoop.

En om het geheel kompleet te maken, gaat hij de bendix (?) van de startmotor even gangbaar maken, want die kwam er af en toe niet goed uit, waardoor de motor niet rondging, en dus niet startte ;)
(zo dan!)

Ik hoop hem volgende week terug te hebben, dan is er een oldtimer rit in het dorp, waar ik toch wel graag aan mee wil doen in mijn verse oldtimer!
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 04 Jun 2010 19:18

Ik woon in een dorp BIJ Breda... ;)...

Daarna binnen een maand de bumpers eraf, en de racing stripes erop :mrgreen:
(kunnen die er zomaar af, aan de voorkant kan ik maar aan 1 kant van de bouten?)
Last edited by Pascal on 04 Jun 2010 20:33, edited 1 time in total.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests