Problemen benzine systeem / carborateurs

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Roger

Problemen benzine systeem / carborateurs

Postby Roger » 24 Apr 2010 20:11

Na de openingsrit avn de 356 Club Nl / B en de introductie van de nacht van weesp zijnde de liche nacht van weesp (ca. 700 km nadat ik de auto uit de wintsrstalling heb gedaan) had ik wat opstart problemen. Niets vreemds, onvoldoende benzinetoevoer naar de carbs dus pompen.

Tijdens het pompen viel de druk op het gaspedaal weg. Al snel gezien dat het oog van de accelator rod van de bell crank was geschoten. Nadat ik ehm had terug geplaats nog steeds geen tegendruk op het gaspedaal. Alle pedalen vrij gemaakt en het gaspedaal verwijderd. niets te zien en niets afgebroken dus in detail naar de carbs gekeken.

Nu bleek dat het punt waar de accelator rod aan bevestigd is door de veer werd getrokken waardoor hij in plaats van naar beneden omhoog komt te staan. Dus de verbinding op de juiste plaats teruggeduwd en het functioneerde weer. Ik vraag mij wel af wat er volgende keer gebeurt tijdens het rijden. Kan het zo maar zijn dat ik hem weer over het kritieke punt trek en is er een borging of beveiliging weg of hoort dit zo.

Mijn excusses voor mijn matige technische beschrijving zoals jullie weten ben ik nog maar en beginner. Tot nu toe wel apetrots dat ik mijn tweede serieuze probleem wel zelf heb kunnen oplossen.
JDMM

Re: Problemen benzine systeem / carborateurs

Postby JDMM » 24 Apr 2010 20:35

Roger,

Neem aan dat je Zenith carbs hebt.
Daar zit de veer aan de bovenkant ingehaakt in een armpje onder een van de dekselschroeven, en aan de onderkant ingehaakt in het hefboompje dat aan de gasklepas zit.
Deze veer kan, als ie goed zit niet verschuiven, hooguit losschieten of afbreken.

Heb je misschien en fotootje van wat je precies bedoelt ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Robert

Re: Problemen benzine systeem / corborateurs

Postby Robert » 24 Apr 2010 20:37

Roger, wat betreft mijn technische kennis blijf ik zelfs nog ver achter bij jou, dus van mij helaas geen bruikbare tips, maar ben er van overtuigd dat je van de andere forumleden voldoende reacties zal krijgen. Mijn eigen probleem met het wegvallen van vermogen schijnt opgelost te zijn. Aankomende week wordt de auto weer gebracht zodat ik 2 mei mee kan rijden. Succes en misschien tot volgende week zondag. Groet Robert
JDMM

Postby JDMM » 25 Apr 2010 08:04

"Zo hoort ie te zitten".

Daar ben ik het niet mee eens, de bovenste armpjes zitten onder de verkeerde bout. :shock:

Jan.
JDMM

Postby JDMM » 25 Apr 2010 10:29

ok
Image

Return to “Vraag het de Wijzen”