Heeft iemand nog tips voor de revisie van remtangen van een 356C?
Ik heb de tangen geheel gedemonteerd. Eerste tip van mijn kant. Wil je de zuigers eruit halen, zet er luchtdruk door de bandenspuit op een stukje remleiding te zetten. Let wel op dat wanneer je het op deze manier doet de zuiger eruit kan schieten, houd de tang zo dat de zuiger door iets wordt geblokkeerd (bijv. zuiger richting werkbank). En als de zuiger er niet direct uitkomt let dan op dat je niet even kijkt zonder de druk eraf te halen!! Zie ook workshop manual.
De oude zuigers zien er eigenlijk nog best goed uit. Niet gekrast o.i.d. Wel zijn de koppen tot de stofhoesjes ietwat roestig. Maar dat heb je natuurlijk al snel. Zal ik nu de oude zuigers terug zetten? Of modificatie RVS zuigers monteren? Hoe de oude zuigers behandelen als ik die terug zou zetten.
Kan ik eenvoudig zelf de remleidingbruggen maken? Ik heb geen flare-apparaat.
Alle tips zijn welkom.
Thanks Dennis
Remtangen revisie
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Zuigers uitpersen met de vetspuit heeft voordelen.
De zuiger schiet niet weg en je kunt meer kracht zetten.
Montage na lichtjes invetten met Até montage pasta.
Jan.
De zuiger schiet niet weg en je kunt meer kracht zetten.
Montage na lichtjes invetten met Até montage pasta.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Ik heb jou remmen mogen voelen en dat was uitmuntend. Zeker voor trommels. Begrijp ik dat jij de zuigers terug zou zetten en geen RVS? Ik neig een beetje naar de RVS pistons, stoddard levert deze bijv. alleen nog maar.
En wat moet ik met het beetje roest doen vind je. Lichtjes met schuurpapier 600 was het advies dat ik van iemand kreeg.
En wat moet ik met het beetje roest doen vind je. Lichtjes met schuurpapier 600 was het advies dat ik van iemand kreeg.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Als de oude zuigers nog goed zijn zou ik ze terugzetten.
Niet te veel aan schuren, roestoplosser en scotts brite.
Ev. cil. gedeelte polijsten met koperpoets.
Alles pijnlijk zuiver maken, rubberen delen verdragen geen benzine, spiritus of remolie om schoon te maken.
Zie verder WSM.
Jan.
Niet te veel aan schuren, roestoplosser en scotts brite.
Ev. cil. gedeelte polijsten met koperpoets.
Alles pijnlijk zuiver maken, rubberen delen verdragen geen benzine, spiritus of remolie om schoon te maken.
Zie verder WSM.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Kan je gedachten lezen? Ik wilde er net bij plaatsen of jullie ook tips hebben om de tangen een beetje netjes schoon te maken. Is dit met remmenolie mooi te doen?
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Ik ben ook net bezig met de revisie van de achterste sets remklauwen.
Bij mij waren 2 van de 4 zuigers te veel geroest, dus 2 nieuwe gekocht bij Joma.
Voor de rest alles nieuw, een repair kit van rubbers heb je voor +- 15 euro en dan heb je de middelste rubberen ring, het stofhoesje en de metalen ring die als clip dient.
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat ik geen kosten nog moeite spaar voor goede remmen.
De brug van de ene helft van de remklauw naar de andere kost 10 of 11 euro. Als je geen materiaal hebt om ze zelf te maken, dan mag je dus niet klagen voor dat geld.
Ik heb nu alles om de remklauwen terug op te bouwen, maar hoe kan ik ze nu best reinigen en welke kleur moeten ze hebben? Zwart?
Bij mij waren 2 van de 4 zuigers te veel geroest, dus 2 nieuwe gekocht bij Joma.
Voor de rest alles nieuw, een repair kit van rubbers heb je voor +- 15 euro en dan heb je de middelste rubberen ring, het stofhoesje en de metalen ring die als clip dient.
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat ik geen kosten nog moeite spaar voor goede remmen.
De brug van de ene helft van de remklauw naar de andere kost 10 of 11 euro. Als je geen materiaal hebt om ze zelf te maken, dan mag je dus niet klagen voor dat geld.
Ik heb nu alles om de remklauwen terug op te bouwen, maar hoe kan ik ze nu best reinigen en welke kleur moeten ze hebben? Zwart?
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Petwin wrote:Ultrasoon en verzinken.
Mathijs, dan moet je zeker eens contact opnemen met Guy van Renoprotec (in Berlare) recent mooi werk afgeleverd voor mij
Stefan
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Verzinken inderdaad, maar hoe afleveren bij zo'n oppervlaktebewerker?
Ik wil het eigenlijk wel zelf doen. Maar, uit nieuwsgierigheid, wat heb jij voor het mooie werk betaald Stefan?
Ik wil het eigenlijk wel zelf doen. Maar, uit nieuwsgierigheid, wat heb jij voor het mooie werk betaald Stefan?
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Remtangen revisie
dk wrote:Verzinken inderdaad, maar hoe afleveren bij zo'n oppervlaktebewerker?
Ik wil het eigenlijk wel zelf doen. Maar, uit nieuwsgierigheid, wat heb jij voor het mooie werk betaald Stefan?
65 € voor 4 rails zetels, mechaisme achteraan aan zetel, 2 beugels kleppendeksel, kopjes van de gasstangen, ... en een bokaal vol met bouten en moeren
alles afgeleverd zoals gevonden op de 356, dus vettig of roest of combinatie van beide
voor stuuken die zichtbaar blijven : zware roest laat putjes achter na het verzinken, uitzicht is niet overal 100% gelijk, soms mooi vlak, soms wazig, ...
Stefan
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
Re: Remtangen revisie
en hoe lang duurt het eer je het terug hebt?
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Matthijs356 wrote:en hoe lang duurt het eer je het terug hebt?
paar weken, maar ik heb nooit aangedrongen
is ook te zien hoeveel andere opdrachten hij heeft
Stefan
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Petwin wrote:Stoelrails verzinkt?
rails die vast op bodem staan, vastgezet met inbusschroeven

Stefan
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Re: Remtangen revisie
En, hoe moet je de tangen aanleveren bij een verzinker? (zink in de cilinder?)
Naar mijn idee zijn mijn remtangen geel verzinkt geweest. Iemand een andere ervaring?
Naar mijn idee zijn mijn remtangen geel verzinkt geweest. Iemand een andere ervaring?
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Re: Remtangen revisie
Bedankt Petwin. Er zit geen roest op de tangen. Borstelen van de bouten/moeren dan maar (ik krijg ze echt niet van haar in de tubler!). Wat ik ook graag zou willen weten of ik de cilinder van de tangen dicht zou moeten maken o.i.d. om geen zink in de cilinder te krijgen. Of kan ik ze zo afleveren?
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests