Hoe zijn de originele banden om de hoezen van de achteras vast te zetten t.o.v. de normale klemmen? Vergelijkbaar, of is het toch aan te bevelen de moderne slangklemmen te gebruiken?
http://www.stoddard.com/shop/shopexd.asp?id=575
klemmen voor achterashoezen
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Ik zou de originele gebruiken.
In het WSM staat een tekening hoe het moet.
Jan.
In het WSM staat een tekening hoe het moet.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Bedankt!
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Petwin wrote:Hoi E10, inderdaad gewoon de originele gebruiken... hoort zo en is afdoende. Na het aanbrengen, zwart maken.
Werden die op de fabriek na montage zwart gemaakt en waarom ?
Of zijn ze vaak aan de buitenkant zwart omdat er later na met tectyl o.i.d. rondgespoten is ?
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
De moeren en draadeinden waar de kommen/deksels van de assen mee vastzitten aan de bak dan ook zwart maken na montage, evenals de bouten waar de klem mee vastzit voor de remleiding?
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Eigenlijk zou je dus kunnen stellen dat bij een A de bouten/moeren zwart zijn waar ze op een zwarte ondergrond liggen en verzinkt waar ze op blank metaal/aluminium liggen. (in ieder geval onder de auto)
-Bouten van de bak zelf dus verzinken, moeren aan de zijkant gezwart evenals voor de klemmen voor de benzineleiding.
-Bouten waarmee de remplaten vastzitten gezwart
-Bouten waarmee de torsiestaaf deksels vastzitten gezwart
En gezwart is dus chemisch zwarten?
-Bouten van de bak zelf dus verzinken, moeren aan de zijkant gezwart evenals voor de klemmen voor de benzineleiding.
-Bouten waarmee de remplaten vastzitten gezwart
-Bouten waarmee de torsiestaaf deksels vastzitten gezwart
En gezwart is dus chemisch zwarten?
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Allemaal zwart?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Ok, dan gaan we zwarten: http://frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=560
Ik heb verschillende foto's gezien waar de tussenplaat zwart is. Klopt dit?
Heeft er al eens iemand zijn bak gespoten om te voorkomen dat die mooie, net schoongemaakte bak, na een jaar weer oud uit ziet?
Ik heb verschillende foto's gezien waar de tussenplaat zwart is. Klopt dit?
Heeft er al eens iemand zijn bak gespoten om te voorkomen dat die mooie, net schoongemaakte bak, na een jaar weer oud uit ziet?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
zwarte tussenplaat nooit eerder gezien
lak op bak : ja, blanke vernis erover, maar ik vraag mij af of dat iets uithaalt, deze zal toch ook vuil worden en dan moet je ook reinigen, maakt weinig verschil it volgens mij
lak op bak : ja, blanke vernis erover, maar ik vraag mij af of dat iets uithaalt, deze zal toch ook vuil worden en dan moet je ook reinigen, maakt weinig verschil it volgens mij
Stefan
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Ik heb nog even naar 'made by hand' gekeken en daar was die tussenplaat inderdaad gewoon blank.
Zilverspray of blanke lak is volgens mij makkelijker schoon te houden omdat dat gewoon vuil wordt ipv verweerd.
Zilverspray of blanke lak is volgens mij makkelijker schoon te houden omdat dat gewoon vuil wordt ipv verweerd.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Nog even verder gekeken naar made by hand. Goed te zien is dat de bouten voor de beugel inderdaad cad/zinc zijn en dat de ontluchting zwart is. De overige bouten zijn heel moeilijk te beoordelen maar.... het lijkt cad/zinc waar de deksel mee vastzit. Maar nogmaals, moeilijk te zien.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Klopt....... overigens kwam ik nog een foto tegen van een doorgezaagde B voor een autosalon en daar waren de bouten van de zwarte kommen blank en dat klopt dan weer met made by hand.
Misschien dat ik morgen stiekem wat voorwerk doe....Ik neem aan dat de bouten over de gehele lengte zwart(ig) zijn.
Misschien dat ik morgen stiekem wat voorwerk doe....Ik neem aan dat de bouten over de gehele lengte zwart(ig) zijn.
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
Re: klemmen voor achterashoezen
Misschien ten overvloede, maar volgens mij is al eerder de opmerking gevallen, gebruik nooit werkplaatshandboeken als referentiekader voor kleuren en daar gaan we aan toevoegen, tentoonstelling en showmodellen al helemaal niet.
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests