Groepsproject oil lines???

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Hirth

Groepsproject oil lines???

Postby Hirth » 19 Jul 2009 09:18

Werd zonet gegrepen door een post op de 356 talk over de olieleidingen. Vele denken dat deze een blauwe lijn moeten hebben, echter voor A's is dit zeker niet het geval (niet 100% zeker over C's) Al langer speel ik met het idee om enkele leidingen te maken / laten maken. Vraag, zou hier ook interesse voor zijn vanuit de NL lijst? Zo ja, met de collectieve kennis hier aanwezig zouden we zoiets moeten kunnen tackelen voor niet teveel kosten, noem het een groepsproject.

Groet,

Joris
Hirth

Re: Groepsproject oil lines???

Postby Hirth » 24 Jul 2009 18:00

Edwin, Heb dit detail onlangs nog met Tim Goodrich besproken en hij bevestigde ook dat de originele leidingen een koperen "strand" hadden. Bijgesloten een foto van een ongerestaureerde T-5 motor (save update naar latere benzinepomp) van een vriend van mij. Heb ook hele korrelige fotos van een ongerestaureerde 59 coupe.

Groet,

Joris
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hirth

Postby Hirth » 24 Jul 2009 18:01

vergeten, note detail op fan belt
Hirth

Postby Hirth » 24 Jul 2009 20:07

Edwin, Ik zal nog eens kijken of ik tussen mijn onderdelen geen originele heb. Hiernaast zouden goede fabrieksfotos ook uitkomst bieden. Recent een in de hand gehad en "de strand" bestaat uit gelijke dikte draden als de rest van de lijn. Zoals vermeld beaamt Tim dit ook en met hem vele andere die ik op het gebeid van originalitiet hoog heb zitten. Tim kan het weten vanuit zijn ervaring met originele auto's + het feit dat hij in 62 bij de dealer werkte en vanaf dat moment zijn hele leven met 356;s in de weer is geweest.

Het probleem met onderdelen zoals deze en andere (raised script brake lines etc.) is dat bij zo goed als alle auto's ze over de jaren heen vervangen zijn en hierdoor onderzoek naar wat "correct" is erg lastig wordt

P.S. Zoek nog het type ATE lijen voor een A zoals in bijgevoegde foto
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Knick

Postby Knick » 24 Jul 2009 21:22

Tot nu toe 3 "untouched" Pre A's onderhanden gehad, slangen waren gewoon steel braided zonder kleurtjes.
Hirth

Postby Hirth » 25 Jul 2009 09:00

Edwin, Interessante hypothese. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Het probleem is dat er zo weinig originele auto's over zijn dat je soms al snel op basis van N=1 statistisch irrelevante conclusies trekt (been there done that) . De onderdelenboeken leveren in deze helaas geen uitkomst. Ik weet wel dat Duitse en enkele andere Europees uitgeleverde auto's b.v. geen Germany op het Reutter schild hadden. Conclusie, ik durf het niet te zeggen. Ik heb over de jaren rond de 15 sets reflectors gehad allen afkomstig van aankopen uit de VS, het merendeel had geen SWF logo. Dit zou in tegenstrijd zijn met de hypothese.

Recent een set van een Duister gekocht waarvan iemand de achterkant heeft geverfd, zal deze vandaag eens strippen en kijken of er een logo tevoorschijn komt. Wat betreft teardrop lights, ga eens graven in mijn NOS sets om te zien of ik Europese lampen heb zonder de stempel, indien ja zal ik wat foto's nemen en deze posten.
Hirth

Postby Hirth » 25 Jul 2009 09:02

Wat betreft de remleidingen, deze zijn helaas niet meer in deze stijl te koop. Inderdaad als is een set NOS dan zijn ze alleen geschikt voor show. Dit is ook mijn idee, na enkele shows gaan ze met de F&S shocks, Stabilus stuurdemper en enkele andere onderdelen de kast weer in.
Hirth

Postby Hirth » 25 Jul 2009 13:47

"The plot thickens" zojuist enkele van mij NOS tear drops met bullets en in de oude Porsche (niet SWF) verpakking bekeken. Beiden Europese uitvoeringen hadden geen ingeslagen nummers op de chromen rand. Sorry, geen foto's kunnen nemen daar de batterij van mijn camera op was.
Hirth

Postby Hirth » 23 Aug 2009 07:54

Edwin, Mooie foto en weer een data punt. Ik ben de afgelopen weken savonds druk geweest al mijn foto's van originele auto's te ordenen en gaten te vullen. Bijgevoegd een foto van een all original 57 speedster.

Image
JDMM

Postby JDMM » 23 Aug 2009 16:45

Van Mrt '63 ook nog !

Geel kabeltje met blauwe AMP ogen.
Zwarte kabel voorlangs.
Bobine te hoog.
Massa kabeltje.
Zeskante kop in hor. plaat.
Klem verdeler.

Meer ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Hirth

Postby Hirth » 23 Aug 2009 19:12

Scherp heren, was mij nog niet opgevallen. Heb aardig wat fotos van deze auto. Auto moest gerestaureerd worden maar had nog zijn originele lak en interieur. Met betrekking tot de leidingen, ben mijn christo's etc er op aan het naslaan.
Knick

Postby Knick » 23 Aug 2009 19:27

Ziet er op de dynamo na toch wel heel authentiek uit, alleen twijfel ik aan de achterste afdekplaat. Porsche gebruikte vroeger een gemodificeerde VW afdekplaat. Die heeft namelijk het "vast gelaste klepje" van VW. Bij een kever kon je dat optillen en dan kwam er een gat vrij om met een slinger op de krukas het ding te kunnen starten. Volgens mij hadden ze dat niet meer in '57, maar het kan zijn dat ze op de fabriek weer oude zooi aan het opmaken waren.
E10
Moderator

Postby E10 » 23 Aug 2009 19:51

Aangezien we toch al wat van het oorspronkelijke odw aan het drijven zijn; hoe zit dat met die zwarte klem over de dynamo; er zitten van die louvres op? Hoort dit ook op een 58/59-er te zitten?
Hirth

Postby Hirth » 23 Aug 2009 21:25

Leg net de telefoon op. Gezellig bijgepraat met Tim Goodrich. Voor wat het waard is, Hij bevestigde dat de leidingen met koperen lijn origineel zijn voor een A.
E10
Moderator

Postby E10 » 24 Aug 2009 10:11

Petwin wrote:Die had ik ook nog op mijn T5... :)

Mmm, dus....heb ik de verkeerde?

Return to “Vraag het de Wijzen”