Remvloeistof

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Remvloeistof

Postby Roger » 01 Jul 2009 19:22

Welke remvloeistof gebruiken jullie, in de porsche 356 owners manual staat allen aangegeven dat het geen minerale olie mag zijn. SVP soort vloeistof en eventueel een merk.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1500
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Remvloeistof

Postby Richard » 01 Jul 2009 20:56

SuperDot 4
merk :?:
Richard

'63 356B
joost
Posts: 197
Joined: 25 Jun 2006 09:17
Contact:

Re: Remvloeistof

Postby joost » 03 Jul 2009 22:31

Als je de remvloeistof helemaal wilt vervangen zonder dat er lucht in de remleidingen komt, hoe doe je dat? Ik snap dat je de leidingen moet "bleeden", maar hoe weet je nu dat de leidingen voorzien van nieuwe vloeistof?

Moet je eerst het reservoir leegmaken zover je kunt en dan bijvullen met nieuwe vloeistof, dan bleeden en klaar?

Graag jullie tips.
joost
Posts: 197
Joined: 25 Jun 2006 09:17
Contact:

Re: Remvloeistof

Postby joost » 04 Jul 2009 09:37

Bedankt. Daar kan ik mee aan de slag.

Nog een vraag. Hoeveel vloeistof zit er in het hele systeem?

Ik heb nu zo'n systeempje.....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remvloeistof

Postby E10 » 14 Apr 2011 12:48

Richard wrote:SuperDot 4
merk :?:


Petwin wrote:Roger, merk maakt niet zoveel uit. Ik beperk me wel altijd tot "A" merken en natuurlijk tot DOT 4. ATE of zo is prima.


Is er een reden te bedenken om in een nieuw/gereviseerd remsysteem geen DOT 5 (siliconen) te gebruiken? Het tast de lak niet aan en is niet hygroscopisch.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remvloeistof

Postby E10 » 14 Apr 2011 18:49

Nadeel zou ook kunnen zijn dat sommige cupjes gaan zwellen waardoor je remclilinder vastloopt. Dat zal dus van te voren getest moeten worden.
Ook hier zijn de menigen over verdeeld. De een zweert bij DOT 5, de ander wil het nooit meer in de buurt van zijn auto hebben. Wel een sponsig rempedaal, geen sponsig rempedaal, schakelaars die al dan niet kapot gaan.
Punt is dat als je kiest voor het ene, je het andere min of meer voor de rest van het remsysteem-leven uitsluit.

Zijn er 356 rijders onder ons die ervaringen willen delen met DOT 4 en DOT 5?

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests