Heren,
Is er iemand van jullie woonachtig in de regio (Noord) Holland en bereid mij met een aantal zaken tijdens een gesprek op weg te helpen. Liefst met beide auto's naast elkaar.
Ik heb mijn 356 B T5 Coupe nu een aantal maanden en de eerste problemen beginnen zich voor te doen. Op zich geen probleem want ik had mezelf beloofd het op de 356 te gaan leren. Ik heb echter nog nooit echt gesleuteld en ben bang dat ik meer slecht dan goed doe. Ik zou hem naar de garage kunnen brengen maar dat is niet wat ik wil.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Welke wijzen helpt mij op weg?
- Roger
- Roma
- Vvoister
- Roger
Problemen
Erik,
Ik heb diverse problemen / uitdagingen:
Motorisch
- olie lekkage motor
- benzine lekkage carboratuers
- schrapend geluid boven de 3500 toeren
Electra
- Ruitenwisser werkt niet meer waarschijnlijk motor doorgebrand
- km teller werkt niet meer, de snelheidsmeter nog wel
- groot licht werkt niet
Mechanisch
- ruitenwisser zit los ( stonds haaks op de voorruit en heb hem terug geborgen)
Ik heb tot op heden nog niet in detail naar een andere 356 gekeken (vanuit technisch opzicht).
Groet,
Roger
Ik heb diverse problemen / uitdagingen:
Motorisch
- olie lekkage motor
Electra
- groot licht werkt niet
Mechanisch
- ruitenwisser zit los ( stonds haaks op de voorruit en heb hem terug geborgen)
Ik heb tot op heden nog niet in detail naar een andere 356 gekeken (vanuit technisch opzicht).
Groet,
Roger
- JDMM
-
- E10
- Moderator
- Vvoister
Misschien wel makkelijk om eerst vast te stellen wat Roger zelf kan of al heeft gedaan.
Bijvoorbeeld je motor;
Waar lekt het blok olie? Heb je alle filters en bijvoorbeeld pakkingen (klepdeksels) nagelopen? Heb je de olie al ververst? Hoe oud is het blok/ hoeveel heeft hij gelopen?
Heb je alle aansluitingen goed nagelopen en vastgedraaid.
Schrapend geluid....tja wellicht iets mis met de zuigerveren. Kun je / of heb je zelf al compressie gemeten etc.
Heb je de lampjes al nagekeken. Spanning gemeten? Werkt de Km teller niet goed. Is het mechanisme kapot of is misschien gewoon de kabel gebroken of niet goed vastgedraaid in de teller zelf?
Als het zelf al het eea kunt is het makkelijker om advies te geven. Als je helemaal blanco moet beginnen is een technische meeting best een leuk idee inderdaad.
Bijvoorbeeld je motor;
Motorisch
- olie lekkage motor
Waar lekt het blok olie? Heb je alle filters en bijvoorbeeld pakkingen (klepdeksels) nagelopen? Heb je de olie al ververst? Hoe oud is het blok/ hoeveel heeft hij gelopen?
Heb je alle aansluitingen goed nagelopen en vastgedraaid.
Schrapend geluid....tja wellicht iets mis met de zuigerveren. Kun je / of heb je zelf al compressie gemeten etc.
Electra
- groot licht werkt niet
Heb je de lampjes al nagekeken. Spanning gemeten? Werkt de Km teller niet goed. Is het mechanisme kapot of is misschien gewoon de kabel gebroken of niet goed vastgedraaid in de teller zelf?
Als het zelf al het eea kunt is het makkelijker om advies te geven. Als je helemaal blanco moet beginnen is een technische meeting best een leuk idee inderdaad.
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- Vvoister
- Bos
- Moderator
Veel te omslachtig allemaal
Volgende link lost dat bijna allemaal ineens op als je de tekst moet geloven
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... aties.html
Volgende link lost dat bijna allemaal ineens op als je de tekst moet geloven
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... aties.html
-
- Bos
- Moderator
Miljaar, zo snel terug offline.
Dan toch maar technische dag
edit : http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... aties.html
dat was het
Dan toch maar technische dag
edit : http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... aties.html
dat was het
- JDMM
De vraag is dan of de auto van Roger zo goed in orde is dat hij er wel mee naar Limbabwe kan/durft te rijden.
Olielekkage, benzinelekkage en schrapend geluid klinken niet goed.
Een paar kleinigheden kunnen dan misschien verholpen worden, voor een aantal andere zaken is toch meer tijd nodig, en onderdelen.
Top 3 olielekkage : vliegwielkeerring, gescheurde oliekoeler of platform waar die op zit, klepstoterhulzen.
Misschien is het handiger om met zijn allen naar Noord-Holland te gaan om ons uit te leven op Roger's bolide ?
Jan.
Olielekkage, benzinelekkage en schrapend geluid klinken niet goed.
Een paar kleinigheden kunnen dan misschien verholpen worden, voor een aantal andere zaken is toch meer tijd nodig, en onderdelen.
Top 3 olielekkage : vliegwielkeerring, gescheurde oliekoeler of platform waar die op zit, klepstoterhulzen.
Misschien is het handiger om met zijn allen naar Noord-Holland te gaan om ons uit te leven op Roger's bolide ?
Jan.
- Roger
heren,
Klinkt goed zo'n technische dag! Jullie zijn altijd welkom, meld je vantevoren en het bier staat koud. Ik zal ook nog zorgen dat er iets te eten is.
Zoals al eerder vermeld, moet ik het er op gaan leren, ik heb nog nooit echt gesleuteld. Ik ga dit weekeinde een aantal zaken bekijken, demonteren en nalopen. ik ben beniewd wat ik tegen kom. Ik begin bij de ruitenwisser. Ondanks de lekkages rijdt hij nog wel. Garantie is geen optie, tot de deur. Daar was de prijs ook na. Waarschijnlijk is het meer drempelvrees.
Groet,
Roger
Klinkt goed zo'n technische dag! Jullie zijn altijd welkom, meld je vantevoren en het bier staat koud. Ik zal ook nog zorgen dat er iets te eten is.
Zoals al eerder vermeld, moet ik het er op gaan leren, ik heb nog nooit echt gesleuteld. Ik ga dit weekeinde een aantal zaken bekijken, demonteren en nalopen. ik ben beniewd wat ik tegen kom. Ik begin bij de ruitenwisser. Ondanks de lekkages rijdt hij nog wel. Garantie is geen optie, tot de deur. Daar was de prijs ook na. Waarschijnlijk is het meer drempelvrees.
Groet,
Roger
Return to “Vraag het de Wijzen”