...op Richard na, dat dit een winnaar is!!!???

Wat wil je dat wij ook weten?
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

...op Richard na, dat dit een winnaar is!!!???

Postby Roma » 27 May 2009 23:17

Image
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 28 May 2009 19:00

die zwarte is zelfs geen 356, verkeerd forum :lol:
Stefan
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1500
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 28 May 2009 22:38

Richard weet het
Richard

'63 356B
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1500
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 28 May 2009 22:43

Mart's 912 is in de prijzen gevallen. Mart: nogmaals gefeliciteerd!

http://forum.deklassieke912.nl/frm/topic.asp?TOPIC_ID=2168&whichpage=3

En foto's om van te watertanden!
Richard



'63 356B
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 28 May 2009 23:34

Congrats Edwin, your first price was long due !!

Jan.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 29 May 2009 09:53

Van harte proficiat Mart, prachtige auto !

Stomme vraag natuurlijk weer, maar is deze foto gemaakt op 20 Sept van het vorig jaar ? Toen was je toch met je Speedster ?

Jan.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 29 May 2009 16:34

Zeelandrit 14 juni.

Gefeliciteerd Mart!
En nu? Rijdt hij nu beter of is hij alleen meer geld waard geworden?
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Postby Roma » 02 Jun 2009 11:11

JDMM wrote:Van harte proficiat Mart, prachtige auto !

Stomme vraag natuurlijk weer, maar is deze foto gemaakt op 20 Sept van het vorig jaar ? Toen was je toch met je Speedster ?

Jan.


Een wat late reactie want net terug van een lang en zeer fijn Pinksterweekend met de Speedster in Engeland! Mijn hemel wat is het daar waanzinnig mooi rijden. Was in Noord-Wales en het Peak district.
Vier dagen topweer en dus een kop als een gepoetste schoen (en wielrenarmen).

Jan, ik snap je verwarring. Deze foto is gemaakt tijdens de Zeelandrit van vorig jaar waar ik met de 912 was. Dat was ergens in juni als ik me niet vergis.

En verder iedereen hartelijk dank voor de gedeelde vreugde. Ik was zelf behoorlijk verrast. Er was zoveel moois naar Zandvoort gekomen. Afijn, op een dag overkomt het je gewoon.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Postby Roma » 02 Jun 2009 17:04

Petwin wrote:Nou ja, overkomt je gewoon... :wink:

Het is niet zo heel vaak dat je naar een auto kijkt en dat je niet eens in detail hoeft te gaan om te zien dat die auto "het heeft".
Die van jou "heeft" het gewoon. Natuurlijk, de kleurcombinatie van de zwarte lak en de rode bekleding is erg mooi maar daarnaast heeft jou auto "das gewisse Etwas".
Maakt een erg goede eerste indruk...en dan een perfecte tweede...

Beetje jaloers... :oops:


Een Pittsburgh-auto i.p.v. Californisch, qua verhalen over harde bodies en dat soort dingen meer. 'Ongezien' gekocht op Ebay. 'Gewonnen' moet ik eigenlijk zeggen. Maar eerlijk is eerlijk, alle eer voor de vorige (eerste) eigenaar. Die besloot in 1989 de carrosserie grondig te restaureren en vervolgens de auto met nog geen 27K miles op de teller 'weg te zetten' (te conserveren) als 'antiek voertuig'. Zie voor het (bijna) volledige verhaal:
http://forum.deklassieke912.nl/frm/topi ... PIC_ID=622
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1500
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 02 Jun 2009 21:20

Hoi Mart,

Ik kende het verhaal natuurlijk al van jou maar heb het nu ook even gelezen op het 912 register. Leest als een jongensboek!

Ben nog steeds blij dat die motor niet vastliep toen ik er een rondje in mocht rijden.

Heb jij de kardex er ook bij gekregen? Want bij Pon kon je ze toen al niet meer krijgen.
Richard



'63 356B
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 02 Jun 2009 21:57

Mart,

Als trouwe 912 forum bezoeker kende ik het verhaal natuurlijk al, maar, is er op dat moment van vastlopen of daarna door CPR een diagnose gesteld ?
M.a.w. hoe heeft dit kunnen gebeuren ?
Ben je "recht uit de container" gaan rijden, ev. na olie peilen, zonder de zeef te demonteren, olie te verversen, een aantal dingen na te lopen etc. ?

Jan.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Postby Roma » 02 Jun 2009 22:08

Richard wrote:Hoi Mart,

Ik kende het verhaal natuurlijk al van jou maar heb het nu ook even gelezen op het 912 register. Leest als een jongensboek!

Ben nog steeds blij dat die motor niet vastliep toen ik er een rondje in mocht rijden.

Heb jij de kardex er ook bij gekregen? Want bij Pon kon je ze toen al niet meer krijgen.


Tja, die motor had 16 jaar niet gelopen! Dat wist ik toen nog niet. Omdat de motor er optisch heel netjes uitzag zei men bij CPR dat ik maar gewoon moest gaan rijden en kijken hoe die 'het zou doen'...

De Kardex heeft Barwaut Verhoeven voor me opgevraagd bij Pon. Daar werkte een zekere meneer Du Pont (of Dupont) die ze per fax kon toesturen. Inmiddels kan dat niet meer.
Last edited by Roma on 02 Jun 2009 22:38, edited 1 time in total.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Postby Roma » 02 Jun 2009 22:36

JDMM wrote:Mart,

Als trouwe 912 forum bezoeker kende ik het verhaal natuurlijk al, maar, is er op dat moment van vastlopen of daarna door CPR een diagnose gesteld ?
M.a.w. hoe heeft dit kunnen gebeuren ?
Ben je "recht uit de container" gaan rijden, ev. na olie peilen, zonder de zeef te demonteren, olie te verversen, een aantal dingen na te lopen etc. ?

Jan.


Jan, het antwoord is 'ja', ik ben recht uit de container gaan rijden. Ik had telefonisch contact gehad met de handelaar in Bridgeville die zei dat de auto rijklaar de container in was gegaan. Dat bleek 'gelogen'. Die eerste rit ging overigens (vrijwel) direct naar CPR, waar de auto meteen een doorsmeerbeurt kreeg.
Lezing CPR: door de lange stilstand heeft zich in het blok de nodige oxidatie gevormd die met de verse olie goed was voor een fikse hoeveelheid 'sludge'. Deze heeft uiteindelijk voor een fikse verstopping gezorgd en daarna een lek geslagen bij een van de olieretourbuizen.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Postby Roma » 02 Jun 2009 22:42

Oeps...
Last edited by Roma on 03 Jun 2009 15:47, edited 1 time in total.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 02 Jun 2009 22:59

Erg vervelend dat het zo gelopen is !
Blokken die lang stilgestaan hebben, hebben kennelijk veel aandacht nodig voordat ze volledig betrouwbaar zijn.

Jan.

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest