Is er vandaag mee genokt na het tanken.
Voor het tanken wees hij 0 aan omdat de tank bijna leeg was, na het voltanken, wees hij nog altijd 0 aan.
Als het kontakt uit staat, staat het meterje links van de 0.
Bij het op kontakt zetten springt het metertje braaf op 0, het zit dus niet vast.
Waarom deed dit metertje het altijd wel en nu na 46 jaar plotseling niet meer ?
Jan.
Benzinetanknivometer
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- Richard
- Moderator
- Posts: 1500
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Uh ? De vlotter vrijhangt ?
Die heeft 46 jaar vrij gehangen, waarom zou die nu plotseling niet meer vrij hangen ?
Maar ik ben het met je eens, ik denk dat ik de vlotter uit de tank moet halen om te kijken of deze vrijhangt en niet klemt o.i.d.
Vlotter buiten de tank heen en weer bewegen en een ander op het metertje kijken en z.i.d.
Als iets kapot is, is het kapot, soi, maar plotseling niet meer vrij hangen, ik moet het controleren.
Jan.
Die heeft 46 jaar vrij gehangen, waarom zou die nu plotseling niet meer vrij hangen ?
Maar ik ben het met je eens, ik denk dat ik de vlotter uit de tank moet halen om te kijken of deze vrijhangt en niet klemt o.i.d.
Vlotter buiten de tank heen en weer bewegen en een ander op het metertje kijken en z.i.d.
Als iets kapot is, is het kapot, soi, maar plotseling niet meer vrij hangen, ik moet het controleren.
Jan.
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Vanmorgen de votter uit de tank gehaald, zag er niets bijzonders aan en hij ging vrij op en neer. Ingespoten met contactreiniger en de weerstand gemeten: vlotter omlaag 5 ohm en > omhoog >195 ohm.
Stekkertjes op de gever ingespoten met contactreiniger en iets bij elkaar geknepen voor beter contact.
Metertje werkt nu weer als vanouds, weinig demping, dat was altijd al zo.
Het enige probleem is nu nog dat het naaldje in de volstand (4/4) blijft plakken als ik het contact afzet , dat komt dan pas naar de 0 stand na een klap op het stuur.
Als ik het combi-instrument er uit haal, valt er dan iets te smeren, of moet dan het glas er af ? ?
Jan.
Stekkertjes op de gever ingespoten met contactreiniger en iets bij elkaar geknepen voor beter contact.
Metertje werkt nu weer als vanouds, weinig demping, dat was altijd al zo.
Het enige probleem is nu nog dat het naaldje in de volstand (4/4) blijft plakken als ik het contact afzet , dat komt dan pas naar de 0 stand na een klap op het stuur.
Als ik het combi-instrument er uit haal, valt er dan iets te smeren, of moet dan het glas er af ? ?
Jan.
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
-
- Posts: 13
- Joined: 04 Mar 2009 22:34
- Contact:
Ik heb er ook problemen mee gehad , maar bij mij was de wikkeling van het sleepcontact het probleem . Hier zat een soort aanslag op (oxidatie/oude benzine) die ik voorzichtig heb verwijderd met staalwol , ook het contact schoongemaakt en hij doet het weer als nieuw . Contactspray of vet helpt niet zo veel , dit zal door de benzine snel oplossen .
Johan
Johan
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Volledig mee eens !
Hoe dat met moderne Porsches en andere auto's over 40 jaar moet als ze klassieker zijn geworden weet dan niemand.
Waarschijnlijk lost dat probleem zich vanzelf op omdat er dan wegens de vervuiling niet meer mee gereden mag worden en er ook geen benzine voor is.
Leuk voorbeeld:
Eens in de zoveel tijd loopt mijn Mazda diesel beroerd en knippert het gloeispiraallampje. Na diverse keren lang zoeken blijkt dat de storing komt door de standgever op de krukas waardoor de brandstofpomp in de "veilige modus" wordt gezet.
Mogelijke oorzaak: mier o.i.d. die over de rotor van de standgever kruipt.
Remedie: neg.accukabel los en twee keer op het rempedaal trappen.
Als je het eenmaal weet stelt het niets voor.
Jan.
Hoe dat met moderne Porsches en andere auto's over 40 jaar moet als ze klassieker zijn geworden weet dan niemand.
Waarschijnlijk lost dat probleem zich vanzelf op omdat er dan wegens de vervuiling niet meer mee gereden mag worden en er ook geen benzine voor is.
Leuk voorbeeld:
Eens in de zoveel tijd loopt mijn Mazda diesel beroerd en knippert het gloeispiraallampje. Na diverse keren lang zoeken blijkt dat de storing komt door de standgever op de krukas waardoor de brandstofpomp in de "veilige modus" wordt gezet.
Mogelijke oorzaak: mier o.i.d. die over de rotor van de standgever kruipt.
Remedie: neg.accukabel los en twee keer op het rempedaal trappen.
Als je het eenmaal weet stelt het niets voor.
Jan.
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests