Hallo,
Wat zijn de meest gebruikte veiligheidsgordel bij een 356 rekeninghoudend met originaliteit?
Heb al eens wat zitten zoeken en zie dat HIKOCK seat belts werden gebruikt vanaf 356B denk ik.
Waar kan ik wat info vinden betreft originele veiligheidsgordels.
Merci,
veiligheidsgordels
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
Meest gebruikte gordel is geen gordel 
Op de tweede plaats komt de heupgordel. A-tjes hebben geen bevestigingspunt voor schoudergordels. Als je dat toch wilt, zul je die zelf erin moeten lassen.
Het bevestigingspunt komt onder de achterzijruit, wat aan de lage kant is. Bij een aanrijding is er kans op een neerwaardse kracht/druk op de wervelkolom. Dit is niet echt wenselijk.
Originele heupgordels zijn met een lantarentje te vinden.
Hickock, zegt me zo niets.
Let ook op de bevestigingsmethode. A-tjes hadden andere ankerpunten dan de latere modellen (ogen)

Op de tweede plaats komt de heupgordel. A-tjes hebben geen bevestigingspunt voor schoudergordels. Als je dat toch wilt, zul je die zelf erin moeten lassen.
Het bevestigingspunt komt onder de achterzijruit, wat aan de lage kant is. Bij een aanrijding is er kans op een neerwaardse kracht/druk op de wervelkolom. Dit is niet echt wenselijk.
Originele heupgordels zijn met een lantarentje te vinden.
Hickock, zegt me zo niets.
Let ook op de bevestigingsmethode. A-tjes hadden andere ankerpunten dan de latere modellen (ogen)
Every Part a Piece of Art
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
Hickock werd er door de dealers in de VS in gezet, maar zowel de band als de gesp lijken niet op het origineel wat in de A gebruikt werd. Gordels in de A werden zelden als optie besteld. De mijne toevallig wel wat het zowel leuk als lastig maakt. Leuk omdat het zeldzaam is en lasting omdat, zoals Petwin al zei, originele gordels ook zo'n holy grail zijn.
Inmiddels heb ik de juiste grijze band met 4 banen. Die zal ik laten afstikken zoals het origineel. Ik heb een hele rol dus je kunt een paar meter van me kopen. Gespen ben ik met bezig. De bovenzijde (zichtzijde) heb ik. De correct onderkant nog niet.....
De bevestigingspunten zaten in de overgang tussen bodem en verikaal stuk onder achterbank en dan niet met ogen maar met beugels.
Ik zal later deze week nog foto's posten.
Inmiddels heb ik de juiste grijze band met 4 banen. Die zal ik laten afstikken zoals het origineel. Ik heb een hele rol dus je kunt een paar meter van me kopen. Gespen ben ik met bezig. De bovenzijde (zichtzijde) heb ik. De correct onderkant nog niet.....
De bevestigingspunten zaten in de overgang tussen bodem en verikaal stuk onder achterbank en dan niet met ogen maar met beugels.
Ik zal later deze week nog foto's posten.
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
E10 wrote:Hickock werd er door de dealers in de VS in gezet, maar zowel de band als de gesp lijken niet op het origineel wat in de A gebruikt werd. Gordels in de A werden zelden als optie besteld. De mijne toevallig wel wat het zowel leuk als lastig maakt. Leuk omdat het zeldzaam is en lasting omdat, zoals Petwin al zei, originele gordels ook zo'n holy grail zijn.
Inmiddels heb ik de juiste grijze band met 4 banen. Die zal ik laten afstikken zoals het origineel. Ik heb een hele rol dus je kunt een paar meter van me kopen. Gespen ben ik met bezig. De bovenzijde (zichtzijde) heb ik. De correct onderkant nog niet.....
De bevestigingspunten zaten in de overgang tussen bodem en verikaal stuk onder achterbank en dan niet met ogen maar met beugels.
Ik zal later deze week nog foto's posten.
Het is mijn eerste zoektocht naar gordels en heb geen enkel idee hoe originele gordels voor Atjes eruit moeten zien.
Enkel nog maar hickock gordel op ebay of op registry gezien.
Zou me natuurlijk flink op weg helpen hoe ze eruit moeten zien en ja enkele meter van de juiste grijze band interesseert mij ook zo gaat de kostprijs van je gordels wat naar beneden.

- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
net topic gevonden op registry.
http://forum.porsche356registry.org/vie ... =1&t=29523

- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
Projectje....
Let op, moer 15 ATF ! (NLA.... zelf maken...)
Draad is M8x1.
Riem, vier banen met zwart stiksel, grof zie foto;s in Reg Link.
De onderkanten van de Buckle zijn identiek aan die van de vroege 911's. Ik heb tenminste 4 verschillende bovenkanten gezien voor A-tjes. Op het eerste gezicht hetzelfde maar wijken op kleine details af.
Chronologie is (nog) niet bekend.
Have fun!
Let op, moer 15 ATF ! (NLA.... zelf maken...)
Draad is M8x1.
Riem, vier banen met zwart stiksel, grof zie foto;s in Reg Link.
De onderkanten van de Buckle zijn identiek aan die van de vroege 911's. Ik heb tenminste 4 verschillende bovenkanten gezien voor A-tjes. Op het eerste gezicht hetzelfde maar wijken op kleine details af.
Chronologie is (nog) niet bekend.
Have fun!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
tbt2 wrote:net topic gevonden op registry.http://forum.porsche356registry.org/vie ... =1&t=29523
Daar zie je idd foto's van de originele A gordels. Ik zal nog een foto van mijn band posten en als ik hem dan heb laten stikken dan meld ik me weer.
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
This is looking very very interesting......
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
Hier een paar foto's:
Bij de gespen moet ik nog even de letters 'lift to release' weg werken:
Bij de gespen moet ik nog even de letters 'lift to release' weg werken:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
Petwin wrote:Projectje....
Let op, moer 15 ATF ! (NLA.... zelf maken...)
Draad is M8x1.
Riem, vier banen met zwart stiksel, grof zie foto;s in Reg Link.
De onderkanten van de Buckle zijn identiek aan die van de vroege 911's. Ik heb tenminste 4 verschillende bovenkanten gezien voor A-tjes. Op het eerste gezicht hetzelfde maar wijken op kleine details af.
Chronologie is (nog) niet bekend.
Have fun!
Have fun!
Bij het zien van je foto's en tekening begin ik al te zweten

Hou dit projectje voor het einde, denk paar dagjes rust te nemen.
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
Petwin wrote:Projectje....
Let op, moer 15 ATF ! (NLA.... zelf maken...)
Draad is M8x1.
Riem, vier banen met zwart stiksel, grof zie foto;s in Reg Link.
Dag Petwin,
Kan je mij de afmetingen geven voor de vierkante U bouten die je gemaakt heb ( hoogte x breedte ) , zo weet ik weer wat te doen.
Gr
Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: veiligheidsgordels
There you go
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests