bougies gaan steeds kapot

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 28 May 2008 23:04

Dat klopt, de hele "bezetting" moet dan "C"worden.

Jan.
jos356
Posts: 11
Joined: 12 Jun 2007 20:49
Location: Limburg
Contact:

Postby jos356 » 31 May 2008 20:39

Heb inmiddels een bougie met een hogere warmtegraad gemonteerd (NGK B7HS ipv de B6HS). De benzinepomp ook uit elkaar gehaald en niets bijzonders ontdekt (had ik al een jaar of 6 geleden gereviseerd). Het asje leek wel relatief zwaar te schuiven in het bakelieten huis, dit ietsje ruimer gemaakt. Ga in het weekend van 6 juni een flinke rit maken (400 km, Fauquemont Classic rit). Afwachten maar hoe het gaat. Ik begin te vermoeden dat de ontstekingsvervroeging de veroorzaker zou kunnen zijn, misschien zijn de veertjes na 50 jaar wel aan vervanging toe. Hou jullie op de hoogte.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 01 Jun 2008 12:42

Benzinedruk nog gemeten ?
De pomp kan wel in orde zijn, maar er kan ook een filter verstopt zijn of een leiding ( roest).

Je mag de ontsteking altijd even op mijn verdelertester (synchrograaf) zetten om de vervroeging te checken.

Jan.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 03 Jun 2008 16:21

Jan,

Even iets anders...heb je een nieuw email adres? Ik heb je een PM gestuurd maar niets gehoord.

Gr,
Erik
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 03 Jun 2008 21:50

Erik,

PM ontvangen, nog altijd zelfde E- mail adres.
Dinsdag is voor mij altijd een hele drukke dag, op en af naar België met twee grote koffers en een beetje buikpijn.........

Jan.
jos356
Posts: 11
Joined: 12 Jun 2007 20:49
Location: Limburg
Contact:

Postby jos356 » 30 Jun 2008 20:12

Na een rit van zo'n 400 km ging het natuurlijk weer mis, bijna voorspelbaar op de autobaan bij zo'n 100 km/h begon de motor weer in te houden. (dit niet op de heenweg onder vergelijkbare omstandigheden met een nieuwe bougie) Degene die achter me reed zag de vlammen uit de uitlaat komen (toch genoeg brandstof en geen ontsteking?), doorgereden op secondaire weg en de motor gedroeg zich weer alsof er niets aan de hand was. Het lijkt of de verdeler als enige overblijf (voor de rit had ik er ook nog een nieuwe bobine ingezet). Jan ik zou graag van je aanbod gebruik maken om de verdeler te controleren, misschien kun je je gegens mailen (jvannies@hetnet.nl)

Jos
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 21 Oct 2008 22:10

Nog nieuws Jos ?

Jan.
jos356
Posts: 11
Joined: 12 Jun 2007 20:49
Location: Limburg
Contact:

Postby jos356 » 27 Oct 2008 20:51

Bedankt voor je belangstelling Jan. Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Ik heb wel alvast 4 Beru bougies gemonteerd. Een paar weken geleden ging het weer "mis" na zo'n 10 km autobaan ging de snelheid weer terug naar maximaal 100 tot na 20 km ik via een lus in de autobaan (bocht naar rechts) naar de volgende autobaan moest (van de A73 naar A67 knooppunt Zaarderheiken bij Venlo) Na de bocht was het euvel ineens over en ging het de verdere reis en ook terugreis goed. Inmiddels heb ik een spanningsmeter op het dashboard hangen om te kijken of er iets met de spanningsregelaar is maar hier heb ik nog geen gekke dingen kunnen ontdekken (spanning loop op tot 7.5 volt bij 3000 toeren). Op zoek ben ik nog naar een manometer om de benzinedruk te meten tijdens het rijden maar ik heb nog niets bruikbaars kunnen ontdekken. Lijkt wel alsof er af en toe niet genoeg brandstof richting carburateurs gaat. Misschien heb je nog ideen. Alle adviezen zijn welkom.
Groetjes Jos
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 28 Oct 2008 11:28

Hallo Jos,

Zoals al eerder aangegeven zou het heel interessant zijn om de benzinedruk te weten, dat hoeft nog niet eens rijdend, maar gewoon een manometer tussen de pomp en de carbs en stationair laten lopen.

Ik durf te wedden dat die geen 0,19-0,23 Bar is.

Als je langzamer rijdt vult de pomp de carbs weer en bij hogere snelheid kan hij het niet bijbenen.

Verdacht zijn dan de tank met kraan en zeven, leiding en pomp.

Tot horens,

Jan.
les preA
Posts: 5
Joined: 29 Jul 2008 23:41
Contact:

Postby les preA » 29 Oct 2008 02:22

kheb net heel de topic eens gelezen en volgens mij ligt eerder het probleem aan verkeerd mengsel op een bepaald toerental.
als ik u was zou ik eens iemand opzoeken met een vermogenbank,de breedbandlambda sonde in de uitlaat en eens een run doen op de testbank,dan weet je direct ofdat hier een probleem mee is..
B onderblok en nokkenas,c cilinders,deze mengeling kan je zelf niet correct afstellen.

leslie
jos356
Posts: 11
Joined: 12 Jun 2007 20:49
Location: Limburg
Contact:

Postby jos356 » 19 Nov 2008 21:27

Inmiddels heb ik de benzinedruk gemeten, 0.09 Bar. Volgens specificatie zou die tussen de 0.13 en 0.19 Bar moeten liggen. 2 pakkingen van 1 mm dik die tussen blok en pomp inzaten heb ik er tussenuit gehaald. De nieuwe druk is 0.16 Bar. Hopelijk de oorzaak van het probleem. Nu maar uitproberen de komende tijd en dat zal met de winter in aantocht wel eventjes duren.
joost
Posts: 197
Joined: 25 Jun 2006 09:17
Contact:

Postby joost » 21 May 2009 19:44

Is dit probleem al opgelost?
jos356
Posts: 11
Joined: 12 Jun 2007 20:49
Location: Limburg
Contact:

Postby jos356 » 24 May 2009 07:54

Hallo allemaal,

tot nu toe lijken de problemen voorbij. Ik heb nog geen grote rit gereden, alleen een beetje in de omgeving rondgetourd. Voor de volgende maand staan er 2 grotere ritten op het programma dan hoop ik definitief te kunnen zeggen dat de problemen voor bij zijn.

Groetjes Jos
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 24 May 2009 08:05

Fijn te horen Jos !

Misschien een aardig weetje:

Toen ik vroeger als onwetend manneke met mijn SC naar een Porsche garage in Duitsland ging omdat ie beroerd liep, werd als allereerste de benzinedruk gemeten !

Jan.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests