Tijdens het rijden begon plotseling het bekende rode lampje te branden. Ik heb de generator (6V) gepolariseerd en de volgende dag opnieuw gestart en het rode lampje ging uit boven de 1000 toeren. Na een half uurtje gereden te hebben begon het lampje weer te branden en ging pas uit boven de 3000 toeren. Nog eens 5 minuten later bleef hij branden ongeacht de toeren.
Ik heb eea nagemeten door DF te aarden en daarna de voltage te meten. Hierbij kom ik op 2,5 Volt wat dus veel te laag is. De "brushes" zijn 17mm dus die zijn OK. Er zal dus waarschijnlijk een andere generator moeten komen.
Ik laat de generator voor de zekerheid even nameten bij Frankys VW service maar heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Generator kapot
-
- Posts: 197
- Joined: 25 Jun 2006 09:17
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Generator kapot
Doorgebrand, sluiting ?
Als het anker nog heel is hebben ze bij NLA een set veldwikkelingen voor US$ 32.
De originele veldwikkelingen zijn geïsoleerd met papier, en dat geeft een keer de geest,( verbrokkelt), m.a.g. sluiting.
Het is daarom altijd een goed plan om van een nog goed werkende dynamo de veldwikkelingen opnieuw te laten isoleren.
Laat de reparatie doen bij een vakman die hem, samen met de spanningsregelaar kan testen.
Het testen van de spanningsregelaar is belangrijk, omdat deze bij foute afstelling de dynamo kan overbelasten.
B.v. :
http://www.frenckenmotors.nl
Oh, als je een andere dynamo wilt kopen , doe dat dan bij een vertrouwd adres, NLA, Joe Leoni, en NIET bij dporschepartsman ( Wayne Krieger), want die is alleen schoongeborsteld en zeker niet gereviseerd.
Jan.
Als het anker nog heel is hebben ze bij NLA een set veldwikkelingen voor US$ 32.
De originele veldwikkelingen zijn geïsoleerd met papier, en dat geeft een keer de geest,( verbrokkelt), m.a.g. sluiting.
Het is daarom altijd een goed plan om van een nog goed werkende dynamo de veldwikkelingen opnieuw te laten isoleren.
Laat de reparatie doen bij een vakman die hem, samen met de spanningsregelaar kan testen.
Het testen van de spanningsregelaar is belangrijk, omdat deze bij foute afstelling de dynamo kan overbelasten.
B.v. :
http://www.frenckenmotors.nl
Oh, als je een andere dynamo wilt kopen , doe dat dan bij een vertrouwd adres, NLA, Joe Leoni, en NIET bij dporschepartsman ( Wayne Krieger), want die is alleen schoongeborsteld en zeker niet gereviseerd.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Generator kapot
Goed, volgens mij zit ik op 1,2 volt laadspanning, mijn lampje blijft ook braaf branden. Wie weet een goed/betrouwbaar adres om de generator te laten reviseren (6 volt).
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Generator kapot
JDMM wrote:Doorgebrand, sluiting ?
Als het anker nog heel is hebben ze bij NLA een set veldwikkelingen voor US$ 32.
De originele veldwikkelingen zijn geïsoleerd met papier, en dat geeft een keer de geest,( verbrokkelt), m.a.g. sluiting.
Het is daarom altijd een goed plan om van een nog goed werkende dynamo de veldwikkelingen opnieuw te laten isoleren.
Laat de reparatie doen bij een vakman die hem, samen met de spanningsregelaar kan testen.
Het testen van de spanningsregelaar is belangrijk, omdat deze bij foute afstelling de dynamo kan overbelasten.
B.v. :
http://www.frenckenmotors.nl
Oh, als je een andere dynamo wilt kopen , doe dat dan bij een vertrouwd adres, NLA, Joe Leoni, en NIET bij dporschepartsman ( Wayne Krieger), want die is alleen schoongeborsteld en zeker niet gereviseerd.
Jan.
http://www.frenkenmotors.nl volgens mij
Stefan
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Generator kapot
ja die link met ck werkte al niet. thanks 

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Generator kapot
Ik ga het porsche centrum gelderland vragen 

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest