
olielekkage motor
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: olielekkage motor
Probleem afgelopen vrijdag opgelost. De pakking achter het vliegwiel was hartstikke lek. Wellicht zoals Jan al had aangegeven gemonteerd zonder het juiste gereedschap. Nieuwe pakking gemonteerd met gebruik van het juiste gereedschap en vandaag even 50 kilometer gereden. Hij is helemaal droog
Nu weer een ander probleem oplossen. Ik heb erg veel speling in het stuur zitten en de tips omtrent stuurhuisspeling op dit forum reeds ter harte genomen. Het heeft helaas niets geholpen. Je kunt er ook maar weinig aan af stellen Ik ben dus op zoek naar een goed en compleet stuurhuis voor een B'tje uit 1963.

-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: olielekkage motor
denk je dat het niet gaat lukken met een revisie-kit zoals bij Joma verkocht wordt?
nieuwe spindel, lagers, dichtingen, ... en behuizing behouden?
veel succes met de werken
nieuwe spindel, lagers, dichtingen, ... en behuizing behouden?
veel succes met de werken
Stefan
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: olielekkage motor
If all else fails, read the Workshop Manual !
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: olielekkage motor
Deze was ik net aan het lezen Jan
Ik zag in een ander topic dat je met shims de opsluitring meer tegen de lagerschaal aan kunt duwen waardoor je de speling eruit zou moeten kunnen halen. Het gaat bij mij om een erg grote dode slag in het stuur. Ik kan het stuur behoorlijk draaien voordat er wat met de wielen gebeurt daardoor ben je behoorlijk aan het corrigeren als je rijd.

- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: olielekkage motor
richard356 wrote:Deze was ik net aan het lezen JanIk zag in een ander topic dat je met shims de opsluitring meer tegen de lagerschaal aan kunt duwen waardoor je de speling eruit zou moeten kunnen halen. Het gaat bij mij om een erg grote dode slag in het stuur. Ik kan het stuur behoorlijk draaien voordat er wat met de wielen gebeurt daardoor ben je behoorlijk aan het corrigeren als je rijd.
Ik zou eens kijken wat er aan de hand is, als het niet met een eenvoudige afstelling te verhelpen is doordat b.v. de lagers of de worm versleten zijn, keek ik liever eens naar een ander stuurhuis.
Lagers zijn niet of heel moeilijk te krijgen of de zaak moet omgebouwd worden naar een ander type lagers, en aan een versleten worm/wormwiel kun je niks.
Ze komen regelmatig voorbij op ebay.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: olielekkage motor
Jan, wat bedoel je met eenvoudige afstelling. De shim waar ik het over had? Je kunt er toch weinig aan af stellen. Aankoop via eBay levert je wellicht een zelfde probleem stuurhuis op. Dan eens kijken of er iemand hier in den lande wat heeft liggen wil het af stellen niet.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: olielekkage motor
Als de worm axiale speling heeft, kun je proberen met een shim .
Of anders de drukpunt instelling bovenop zodanig instellen dat het stuurwiel in de middenstand 10 mm. speling heeft.
Kijk eens eerst of de speling wel komt door een gesleten stuurhuis want die zijn practisch bullitproof.
Misschien zit er ergens iets los, of speling op de stuurkogels.
Jan.
Of anders de drukpunt instelling bovenop zodanig instellen dat het stuurwiel in de middenstand 10 mm. speling heeft.
Kijk eens eerst of de speling wel komt door een gesleten stuurhuis want die zijn practisch bullitproof.
Misschien zit er ergens iets los, of speling op de stuurkogels.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: olielekkage motor
Stuurkogels zijn nieuw. Ik zal alles nog eens even heel goed nakijken Jan. Alvast weer erg bedankt voor je input.
groet,
Richard
groet,
Richard
-
- Posts: 8
- Joined: 30 Apr 2014 12:55
- Contact:
Re: olielekkage motor
JDMM wrote:Als de worm axiale speling heeft, kun je proberen met een shim .
Of anders de drukpunt instelling bovenop zodanig instellen dat het stuurwiel in de middenstand 10 mm. speling heeft.
Kijk eens eerst of de speling wel komt door een gesleten stuurhuis want die zijn practisch bullitproof.
Misschien zit er ergens iets los, of speling op de stuurkogels.
Jan.
Hallo iedereen
Ik ben op zoek naar info over speling op het stuur.
Heeft er iemand al een afdoende oplossing gevonden?
356c van 1964 en een 911 3.2g50 van 1987
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: olielekkage motor
Lees vooral de reacties hierboven door en de link van Jan. Bij mij was de speling dusdanig dat ik een ander goed stuurhuis heb gemonteerd. Door de tijd was de oude te veel versleten om op te laten knappen, tevens was een goede gebruikte goedkoper. Als je met de shims niets meer kunt uitrichten en de stuurkogels zijn allemaal nieuw is, of een revisie van het stuurhuis noodzakelijk, of je moet op zoek naar een goede gebruikte.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: olielekkage motor
In nummer 7-8/2014 van het 356 Registry Magazine staat een interessant artikel over het repareren van stuurhuizen.
Bij interesse kan ik wel een copietje sturen, of iemand moet dat inscannen.
Jan.
Bij interesse kan ik wel een copietje sturen, of iemand moet dat inscannen.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests