Benzinemeter blijft op vol
-
Benzinemeter blijft op vol
Hallo, ik heb een probleempje met de benzinemeter van mijn T6 die op vol blijft staan. Kan dit duiden op een kapotte weerstand en is er een andere oplossing, behalve de volledige "zender" te vervangen? Alvast bedankt.
- JDMM
Re: Benzinemeter blijft op vol
Maak de draadjes aan de sensor los en meet de weerstand aan de sensor:
Volle tank 200 ohm.
Lege tank 6 ohm.
Het weerstandsdraadje in de tank kan gebroken zijn of sluiting maken, ook kan de vlotter blijven hangen.
Het repareren van de weerstand is een PITA, ik zou dan liever een nieuwe kopen omdat de draadjes op de plaats waar het contact langs schuift vaak akelig dun zijn geworden.
Jan.
Volle tank 200 ohm.
Lege tank 6 ohm.
Het weerstandsdraadje in de tank kan gebroken zijn of sluiting maken, ook kan de vlotter blijven hangen.
Het repareren van de weerstand is een PITA, ik zou dan liever een nieuwe kopen omdat de draadjes op de plaats waar het contact langs schuift vaak akelig dun zijn geworden.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
Ok, bedankt voor het snelle antwoord Jan. Ik ga ernaar op zoek.
-
Goede middag Jan, de tank is eruit en de zender "ziet er nog goed uit". Ik meet echter de weerstand op 3 tot 60 ohm. Dus een probleem. Volgens Jomaparts worden deze cilindrische zenders niet meer gemaakt! Heb je toevallig enig idee of er nog een herstelling mogelijk is? Bedankt
- JDMM
De waarden die ik gaf zijn voor een gever die boven in de tank zit, die van jou is vroeger BT6, en daar weet ik de waarden niet van.
In ieder geval gebeurt er wel iets als de waarde varieert, wat gebeurt er wanneer je hem aansluit en de vlotter beweegt ?
De benz. meter staat nu met het contact uit waarschijnlijk op vol en als je het contact aan zet nog steeds op vol,omdat de draadjes los hangen, maar als je de draadjes doorverbindt ( of het groene draadje aan massa) is de weerstand 0, dan zou de benz.meter ( met contact aan) toch op 0 moeten gaan.
Zo niet ligt het waarschijnlijk aan de benz.meter of natuurlijk aan de bekabeling.
Jan.
In ieder geval gebeurt er wel iets als de waarde varieert, wat gebeurt er wanneer je hem aansluit en de vlotter beweegt ?
De benz. meter staat nu met het contact uit waarschijnlijk op vol en als je het contact aan zet nog steeds op vol,omdat de draadjes los hangen, maar als je de draadjes doorverbindt ( of het groene draadje aan massa) is de weerstand 0, dan zou de benz.meter ( met contact aan) toch op 0 moeten gaan.
Zo niet ligt het waarschijnlijk aan de benz.meter of natuurlijk aan de bekabeling.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
Het probleem ligt aan de vlotter waarvan een contact, dat over de weerstand schuift, gebroken is. Vermits er geen nieuwe stock meer beschikbaar is, ben ik nu een oude vlotter van een 911 aan het demonteren om dan over de weerstand van de oude te schuiven. Cross fingers.
Return to “Vraag het de Wijzen”