hella 128
- E10
- Moderator
Re: hella 128
Verchromen is moeilijk denk ik vanwege de spanning van het materiaal op een hol gebogen oppervlakte. Verzilveren is veel beter (en origineler).
Er zijn meerdere bedrijfjes die dit doen. Een ervan is de Lampendoctor, Rico Pohlan, in Dresden. Je kunt hier iets van zijn werk zien; http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... n&start=20
Mijn achterlichten liggen op dit moment bij hem. Ze worden eerst gestraald, dan verzinkt, vervolgens wordt de binnenzijde (reflector) nieuw opgedampt en de achterkant wordt voorzien van de originele honinggeel/bruine coating. Tot slot nog een laagje blanke lak. Hij werkt niet snel (is een 1-mans bedrijfje) maar ik heb er een goed gevoel bij.
Het materiaal dat gebruikt wordt bij het opdampen is bij iedereen anders en ze doen er ook allemaal geheimzinnig over. Zilver, aluminium, andere chemische samenstelling, combinaties daarvan.....ik heb het allemaal voorbij zien komen.
Dit is zijn email adres: chrompickel@web.de Doe hem maar de groeten van me
In het duitse blad 'Oldtimermarkt' staan ook nog andere adressen.
Er zijn meerdere bedrijfjes die dit doen. Een ervan is de Lampendoctor, Rico Pohlan, in Dresden. Je kunt hier iets van zijn werk zien; http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... n&start=20
Mijn achterlichten liggen op dit moment bij hem. Ze worden eerst gestraald, dan verzinkt, vervolgens wordt de binnenzijde (reflector) nieuw opgedampt en de achterkant wordt voorzien van de originele honinggeel/bruine coating. Tot slot nog een laagje blanke lak. Hij werkt niet snel (is een 1-mans bedrijfje) maar ik heb er een goed gevoel bij.
Het materiaal dat gebruikt wordt bij het opdampen is bij iedereen anders en ze doen er ook allemaal geheimzinnig over. Zilver, aluminium, andere chemische samenstelling, combinaties daarvan.....ik heb het allemaal voorbij zien komen.
Dit is zijn email adres: chrompickel@web.de Doe hem maar de groeten van me

In het duitse blad 'Oldtimermarkt' staan ook nog andere adressen.
- Hirth
Ik heb in het verleden Rico ook wat werk laten doen. Zijn werk is mooi maar het duurt wel even voordat je het terug hebt. Als dat geen probleem is is hij zeker een aanrader.
- E10
- Moderator
Achterlichten zouden 2-3 maanden duren. We zitten nu op 2 maanden en een week (en de feestdagen ertussen).
-
wat vraagt de beste man voor deze klus?
stefan
hooge noorden
stefan
hooge noorden
- E10
- Moderator
Tussen de 35 en 50 euro per achterlicht.
-
dank,
heb die beste man 10 dagen geleden een mail gestuurd. tot nu toe geen reactie gekregen.
stefan
hooge noorden
heb die beste man 10 dagen geleden een mail gestuurd. tot nu toe geen reactie gekregen.
stefan
hooge noorden
- E10
- Moderator
Komt bekend voor. Gewoon nog een keer mailen en schrijf maar dat je zijn adres van mij hebt. Misschien helpt dat.
-
heb je je spullen al terug?
stefan
stefan
- E10
- Moderator
Nope
-
hoe voelt dat?
is er in nl niemand die dit doet?
is er in nl niemand die dit doet?
- E10
- Moderator
Ik maak me nog geen zorgen. Ik weet dat hij niet altijd even snel reageert, maar hij zal zijn goede naam op het gebied van kwalitiet niet snel kapot willen maken. Het is ook bekend dat hij soms slordig is met het beantwoorden van emails.....
- E10
- Moderator
Vandaag de foto's gekregen. Achterlichten zelf komen later deze week aan. Ziet er geweldig uit!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
ziet er super uit - ik zal die beste man nog een keer benaderen.
stefan
zonnige hooge noorden
stefan
zonnige hooge noorden
Return to “Vraag het de Wijzen”