Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheid een 356 motor te importeren uit Amerika. Heeft iemand tips om de kosten zo laag mogelijk te houden?
Thx
Joost
356 motor importeren
-
- Bos
- Moderator
Re: 356 motor importeren
Je bedoelt de reservemotor die meekomt met een wagen van Michael?
-
- JDMM
Het schijnt dat het mogelijk is om een reserve motorblok mee te nemen in een 356.
Passagiersstoel er uit, daar het blok zetten, stoel er omgekeerd overheen, volgens een verhaal van H.Pellow.
Een complete versnellingbak gaat ook, differentieel en assen er uit, bak op de vloer voor de bestuurdersstoel, assen naar achter en tussen de stoelen.
Dit heb ik wel eens gedaan, H. zat toen wel redelijk klemvast.
Jan.
Passagiersstoel er uit, daar het blok zetten, stoel er omgekeerd overheen, volgens een verhaal van H.Pellow.
Een complete versnellingbak gaat ook, differentieel en assen er uit, bak op de vloer voor de bestuurdersstoel, assen naar achter en tussen de stoelen.
Dit heb ik wel eens gedaan, H. zat toen wel redelijk klemvast.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
ik heb geen enkele auto die deze kant uitkomt
dollar te hoog...
dollar te hoog...
- JDMM
Matthijs356 wrote:ik heb geen enkele auto die deze kant uitkomt
dollar te hoog...
Dan maak je ze hier toch ook wat duurder zodat de marge gelijk blijft.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Richard
- Moderator
Er zijn bedrijven die regelmatig containers met auto's hier laten komen. Misschien is daar wat mee te regelen?
Of met de minder gunstige koers misschien toch maar in Europa zoeken? Of zijn blokken daar dan nog steeds veel goedkoper?
Of met de minder gunstige koers misschien toch maar in Europa zoeken? Of zijn blokken daar dan nog steeds veel goedkoper?
Richard
'63 356B
'63 356B
- richard356
Je zoekt zeker een lopende motor? Ik heb namelijk nog een A blokje (1958) liggen voor revisie. Deze is reeds door een revisie bedrijf nagekeken en opgemeten. Ligt dus geheel uit elkaar. Is erg vers met goede koppen.
Kopen in Amerika is absoluut een optie maar erg kostbaar met de invoerrechten. Meenemen in de bulk kan natuurlijk schelen maar los in een auto met de tegenwoordige controle is vragen om moeilijkheden als de onderdelen niet apart vermeld staan op de invoerdocumenten. Dit kan een aardige naheffing en boete opleveren of het zaakje wordt in beslag genomen als de invoerdocumenten niet kloppen. Gezien de kosten zou ik gewoon in Europa gaan zoeken. Af en toe worden ze ook op ebay Duitsland aangeboden, moet je wel geduld hebben. Duitsland is voor een tripje nog redelijk te rijden en goedkoper dan in Amerika met de bijkomende invoer en transport kosten. Waarom geen revisieblok in Nederland kopen of eentje laten reviseren? Dan heb je ook garantie op de uitgevoerde reparatie en onderdelen?
Kopen in Amerika is absoluut een optie maar erg kostbaar met de invoerrechten. Meenemen in de bulk kan natuurlijk schelen maar los in een auto met de tegenwoordige controle is vragen om moeilijkheden als de onderdelen niet apart vermeld staan op de invoerdocumenten. Dit kan een aardige naheffing en boete opleveren of het zaakje wordt in beslag genomen als de invoerdocumenten niet kloppen. Gezien de kosten zou ik gewoon in Europa gaan zoeken. Af en toe worden ze ook op ebay Duitsland aangeboden, moet je wel geduld hebben. Duitsland is voor een tripje nog redelijk te rijden en goedkoper dan in Amerika met de bijkomende invoer en transport kosten. Waarom geen revisieblok in Nederland kopen of eentje laten reviseren? Dan heb je ook garantie op de uitgevoerde reparatie en onderdelen?
- Bos
- Moderator
Porsche center ergens heeft nog ene staan.
-
@richard, we hebben al contact gehad over de motor die je te koop hebt staan. Ben eigenlijk op zoek naar een motor om uit elkaar te halen, te reviseren en in elkaar te zetten. Als iemand ergens nog een complete motor weet te staan houd ik mij aanbevolen.
Return to “Vraag het de Wijzen”