Rubbers torsiestaven vervangen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
joost

Rubbers torsiestaven vervangen

Postby joost » 30 May 2011 18:20

Ik denk dat de rubbers bij de torsiestaafdeksels achter versleten zijn aangezien tijdens het rijden sinds kort een irritant piepgeluid optreedt. Nu wil ik deze gaan vervangen, maar hiervoor moeten de torsiestaven eruit en later onder de juiste hoek teruggeplaatst worden. Nu heb ik dit wel eens gedaan bij mijn kever, maar altijd door middel van "trial and error" om de juiste hoogte terug te krijgen.

In het werkplaatshandboek staat een mooi verhaal hoe dit te doen met een speciale hoekmeter. Deze heb ik niet.

Heeft iemand goeie tips hoe ik de rubbers kan vervangen zonder al te veel gevloek?

Thx
Joost
Hirth

Re: Rubbers torsiestaven vervangen

Postby Hirth » 30 May 2011 20:33

Tooljte van Pet is inderdaad super handig. Mocht je een I-Phone of I-Pod habben dan kan je gratis een digitale "inclinometer" downloaden. je kan dan de hoek tot op een tiende graad nauwkeurig opmeten, kijken wat je afwijking is en met de matrix van Pet ben je dan zo klaar.

J.
joost

Re: Rubbers torsiestaven vervangen

Postby joost » 31 May 2011 07:11

Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst de buitenste rubbers vervangen. Als dit niet voldoende is, heb ik een Iphone om de juiste hoek te kunnen meten :)

Return to “Vraag het de Wijzen”