Zoek en je kan nog steeds vinden

Wat wil je dat wij ook weten?
Hirth

Zoek en je kan nog steeds vinden

Postby Hirth » 31 Oct 2010 10:18

NOS set originele remleidingen :D

Sorry, the board attachment quota has been reached.
Asunroof

Re: Zoek en je kan nog steeds vinden

Postby Asunroof » 31 Oct 2010 16:46

Joris Koning wrote:NOS set originele remleidingen :D

Sorry, the board attachment quota has been reached.

IDD WIJ ZIJN ALLEN ZOEKENDE ...
E10
Moderator

Postby E10 » 31 Oct 2010 19:15

Ik neem aan dat je dan de rubberslangen bedoelt? Nog een setje achterslangen over?
JDMM

Postby JDMM » 01 Nov 2010 23:22

Etienne wrote:Ik neem aan dat je dan de rubberslangen bedoelt? Nog een setje achterslangen over?

60 jaar oude remslangen op een "driver " ?
U bent wel dapper.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
E10
Moderator

Postby E10 » 02 Nov 2010 10:43

Voor een driver is 60 jaar wel wat veel. Ik heb wel laatst een setje van ca 10 jaar oud gevonden. Als ze goed zijn opgeslagen kan dat geen kwaad. Sterker nog, Willhoit gebruikt deze bij iedere restauratie.
JDMM

Postby JDMM » 02 Nov 2010 23:57

Etienne wrote:Voor een driver is 60 jaar wel wat veel. Ik heb wel laatst een setje van ca 10 jaar oud gevonden. Als ze goed zijn opgeslagen kan dat geen kwaad. Sterker nog, Willhoit gebruikt deze bij iedere restauratie.

Het gaat hier om je leven en dat van de Uwen, en mogelijk van derden.
Wat Willhoit daar van vindt boeit mij niet.
In de vuilnisbak met die ouwe meuk en nieuw er op.
We leven in 2010, iedere Fiat Panda remt 8 keer beter als een 356.
Remmen zijn voor een driver het allerbelangrijkste, belangrijker dan originaliteit of hoe het motortje loopt of hoe het spuitwerk er uit ziet.
Een 2-kringsremsysteem is een "must" en een volledige revisie/vernieuwing van alle leidingen, schoenen,voeringen, trommels etc. etc.
Pas als je het maximale gedaan hebt om je remsysteem enigermate up-to-date te krijgen, kun je je met een min of meer gerust hart op weg begeven.
Mijn remmen zijn optimaal,maar ik kom regelmatig gewoon tekort.
Be real, als het op remmen aankomt, vergeet even de originaliteit en kies het beste dat verkrijgbaar is, voor een driver.
10+jaar oude rem meuk : leuk voor het Museum.

Jan.
E10
Moderator

Postby E10 » 03 Nov 2010 22:45

Jan, hebt natuurlijk gelijk. Het remsysteem moet in optimale conditie zijn. Ik vraag me alleen af hoe veel auto's er nog rondrijden met 10 jaar oude remslangen. Ik denk dat je daar heel veel parkeerterreinen mee kunt vullen. De auto van Nancy was bijna 10 jaar oud toen we hem vorige week inruilden en ik weet zeker dat daar nooit nieuwe remslangen op gezet zijn. Terwijl deze wel bijna 10 jaar onder druk gestaan hebben ipv in een geconditioneerde opslag. En zo zijn er ongetwijfeld ontelbaren. Dit doet verder uiteraard niets af aan jouw correcte opmerking maar het is alleen iets om ook bij stil te staan.
JDMM

Postby JDMM » 03 Nov 2010 23:38

Etienne,

Wat je zegt klopt helemaal, terwijl remmen, banden gordels etc. etc. zo belangrijk zijn wordt er in het algemeen onvoldoende aandacht aan besteedt.
Laten we proberen om door dit soort "geharrewar" hier een beetje de aandacht op te vestigen, waardoor er misschien ergens iets verbeterd wordt aan belangrijke systemen die te maken hebben met de veiligheid.

Groet,

Jan.
Hirth

Postby Hirth » 06 Nov 2010 12:14

Ik gebruik deze leidingen alleen omdat ik weet dat de auto een show auto wordt. Mocht ik er ooit in gaan rijden dan gaan zaken als de originele banden, remleidingen er gelijk vanaf.

E10, kan je helaas niet helpen met een set voor achter.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Kijk nou toch....”