Ik heb sinds een paar weken een 356 (geel, zie voorsteltopic) En ik krijg de luchtverwarming aan de bestuurderskant niet op "koud" .
Wat is er kapot, hoe moet ik het repareren, en heeft hier op dit forum misschien iemand een overzichtstekening van het ventilatie/verwarming systeem?
Alvast bedankt,
john.
veel hete lucht aan de betuurderszijde
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
veel hete lucht aan de betuurderszijde
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
HPJ,
Eindelijk eens iemand met een verwarming die ook daadwerkelijk warme lucht in het interieur blaast, proficiat !
Er melden zich gelukkig nogal wat nieuwe eigenaren aan, en iedereen heeft zeker in het begin natuurlijk een helehoop vragen over zijn nieuwe aanwinst.
Dat is een goed teken, men wil zelf aan de gang met oplossen van een aantal problemen.
Daarom raad ik iedereen aan een werkplaatshandboek te kopen en een onderdelenboek.
Dat hoeven niet direct de dure originelen te zijn, een kopie of download werkt net zo goed.
In deze boeken staat een schat aan informatie over b.v. het verwarmingssysteem.
Het staat daarin met foto's en tekeningen veel mooier uitgelegd dan wij het kunnen.
De constructie van de verwarmingspotten van een Amerikaans en een Eur. model verschilt nogal, er kan in beide gevallen van alles mis zijn, gebroken bed.kabels, vastzittende kleppen enz. enz.
Jan.
Eindelijk eens iemand met een verwarming die ook daadwerkelijk warme lucht in het interieur blaast, proficiat !
Er melden zich gelukkig nogal wat nieuwe eigenaren aan, en iedereen heeft zeker in het begin natuurlijk een helehoop vragen over zijn nieuwe aanwinst.
Dat is een goed teken, men wil zelf aan de gang met oplossen van een aantal problemen.
Daarom raad ik iedereen aan een werkplaatshandboek te kopen en een onderdelenboek.
Dat hoeven niet direct de dure originelen te zijn, een kopie of download werkt net zo goed.
In deze boeken staat een schat aan informatie over b.v. het verwarmingssysteem.
Het staat daarin met foto's en tekeningen veel mooier uitgelegd dan wij het kunnen.
De constructie van de verwarmingspotten van een Amerikaans en een Eur. model verschilt nogal, er kan in beide gevallen van alles mis zijn, gebroken bed.kabels, vastzittende kleppen enz. enz.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
klep in buurt van achterwiel dat vastzit of kabel die voor bediening zorgt is gebroken
auto op hefbrug en vergelijken tussen links en rechts
heb jij ook van die schuifjes aan binnenzijde dorpel, voorzijde zetel? deze kan je dan toch ook dichtschuiven?
auto op hefbrug en vergelijken tussen links en rechts
heb jij ook van die schuifjes aan binnenzijde dorpel, voorzijde zetel? deze kan je dan toch ook dichtschuiven?
Stefan
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
stef69 wrote:klep in buurt van achterwiel dat vastzit of kabel die voor bediening zorgt is gebroken
auto op hefbrug en vergelijken tussen links en rechts
heb jij ook van die schuifjes aan binnenzijde dorpel, voorzijde zetel? deze kan je dan toch ook dichtschuiven?
Die klepjes kun je wel naar "minder" (voren) schuiven, maar niet dicht.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
JDMM wrote:stef69 wrote:klep in buurt van achterwiel dat vastzit of kabel die voor bediening zorgt is gebroken
auto op hefbrug en vergelijken tussen links en rechts
heb jij ook van die schuifjes aan binnenzijde dorpel, voorzijde zetel? deze kan je dan toch ook dichtschuiven?
Die klepjes kun je wel naar "minder" (voren) schuiven, maar niet dicht.
Jan.
Ja, zo is het maar nét, en ik denk dat het op een mooie warme dag wel echt warm gaat worden. Ik ga snel de kleppen vergelijken en "even" op zoek naar een werkplaatshandboek.
Bedankt voor de adviezen
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
nr 10 en/of 14 op deze http://www.stoddard.com/shop/shopdispla ... ing+System
Stefan
- rovako
- Posts: 25
- Joined: 24 Nov 2009 12:18
- Location: pijnacker
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
gewoon schoon maken met lauw water met een beetje groene zeep erin.
daarna droog maken en met connoly hide food invetten en goed laten intrekken.
geen chemische middelen gebruiken zeer slecht voor je leer.
daarna droog maken en met connoly hide food invetten en goed laten intrekken.
geen chemische middelen gebruiken zeer slecht voor je leer.
de interieur-specialist sinds 1962!
kijk eens wat vaker naar je interieur.
kijk eens wat vaker naar je interieur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
Connoly hide food op je verwarmingskleppen ?
Volgens mij kun je beter proberen de zaak gangbaar te maken met wat kruipolie.
Jan.
Volgens mij kun je beter proberen de zaak gangbaar te maken met wat kruipolie.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
stef69 wrote:nr 10 en/of 14 op deze http://www.stoddard.com/shop/shopdispla ... ing+System
Ja, dat maakt het al wat duidelijker. Maar die luchthappertjes, onder de voorkap, aan de voorkant links en rechts, waarheen sturen die hun lucht dan heen?
En dat met die leerolie snap ik ook nog niet helemaal
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
Ik denk dat HPJ die "luchthappertjes" bedoelt onder de voorklep, L+R onder de ruit.
Die zijn voor frisse lucht naar de ruit of naar de voeten al naar gelang de stand van het onderste schuifje op het dashboard.
Veel helpt dat niet, volgens mij was er als accessoire een ventilator te koop, of was dat alleen bij de 912en ?
Het bovenste "lege"schuifje is voor de bediening van de standkachel (ook accessoire).
Jan.
Die zijn voor frisse lucht naar de ruit of naar de voeten al naar gelang de stand van het onderste schuifje op het dashboard.
Veel helpt dat niet, volgens mij was er als accessoire een ventilator te koop, of was dat alleen bij de 912en ?
Het bovenste "lege"schuifje is voor de bediening van de standkachel (ook accessoire).
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
JDMM wrote:Ik denk dat HPJ die "luchthappertjes" bedoelt onder de voorklep, L+R onder de ruit.
Die zijn voor frisse lucht naar de ruit of naar de voeten al naar gelang de stand van het onderste schuifje op het dashboard.
Veel helpt dat niet, volgens mij was er als accessoire een ventilator te koop, of was dat alleen bij de 912en ?
Het bovenste "lege"schuifje is voor de bediening van de standkachel (ook accessoire).
Jan.
klopt deze zorgen enkel voor de frisse lucht
Stefan
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
JDMM wrote:Ik denk dat HPJ die "luchthappertjes" bedoelt onder de voorklep, L+R onder de ruit.
Die zijn voor frisse lucht naar de ruit of naar de voeten al naar gelang de stand van het onderste schuifje op het dashboard.
Veel helpt dat niet, volgens mij was er als accessoire een ventilator te koop, of was dat alleen bij de 912en ?
Het bovenste "lege"schuifje is voor de bediening van de standkachel (ook accessoire).
Jan.
Aha ja, ok , bedankt Jan, dat is dus de rijwindkoeling voor de bestuurder en passagier. Nou vraag ik me nog af waarom er dan van die ventilatie sleuven "onder" de voorruit zitten
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
Tijdens het rijden is er drukopbouw vóór de voorruit waardoor er lucht via die sleufjes en de wateropvangbak naar je "luchthappertjes" en vandaar naar je interieur gaat, e.e.a. ondersteund door een geringe onderdruk die je in een rijdend interieur schijnt te hebben.
Dat werkt dan alleen als het onderste schuifje op het dashboard niet in de rechter(dicht)stand staat.
(Die sleufjes vóór de voorruit zitten in de "paravan").
Jan.
P.S. Zit er ook een uitknop op je avatar ?
Dat werkt dan alleen als het onderste schuifje op het dashboard niet in de rechter(dicht)stand staat.
(Die sleufjes vóór de voorruit zitten in de "paravan").
Jan.
P.S. Zit er ook een uitknop op je avatar ?
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
JDMM wrote:Tijdens het rijden is er drukopbouw vóór de voorruit waardoor er lucht via die sleufjes en de wateropvangbak naar je "luchthappertjes" en vandaar naar je interieur gaat, e.e.a. ondersteund door een geringe onderdruk die je in een rijdend interieur schijnt te hebben.
Dat werkt dan alleen als het onderste schuifje op het dashboard niet in de rechter(dicht)stand staat.
(Die sleufjes vóór de voorruit zitten in de "paravan").
Jan.
P.S. Zit er ook een uitknop op je avatar ?
Dankjewel voor de uitleg! Het is me duidelijk nu
En ik zal mijn avatar een beetje langzamer zetten dan Heeft nu ook wel een erg hoog adhd gehalte.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: veel hete lucht aan de betuurderszijde
Eindelijk de 356 van de onderkant bekeken om te zien welke klep er nou wel of niet werkte. Alle kleppen waren nog op de juiste manier met stangen verbonden. Het was de linker klep onder de cilinders die bleef hangen door een deukje in het plaatmateriaal. Mega ingewikkeld gebeuren zeg dat ventilatie systeem op mijn 356
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests