Dat klopt, de hele "bezetting" moet dan "C"worden.
Jan.
bougies gaan steeds kapot
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 11
- Joined: 12 Jun 2007 20:49
- Location: Limburg
- Contact:
Heb inmiddels een bougie met een hogere warmtegraad gemonteerd (NGK B7HS ipv de B6HS). De benzinepomp ook uit elkaar gehaald en niets bijzonders ontdekt (had ik al een jaar of 6 geleden gereviseerd). Het asje leek wel relatief zwaar te schuiven in het bakelieten huis, dit ietsje ruimer gemaakt. Ga in het weekend van 6 juni een flinke rit maken (400 km, Fauquemont Classic rit). Afwachten maar hoe het gaat. Ik begin te vermoeden dat de ontstekingsvervroeging de veroorzaker zou kunnen zijn, misschien zijn de veertjes na 50 jaar wel aan vervanging toe. Hou jullie op de hoogte.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 11
- Joined: 12 Jun 2007 20:49
- Location: Limburg
- Contact:
Na een rit van zo'n 400 km ging het natuurlijk weer mis, bijna voorspelbaar op de autobaan bij zo'n 100 km/h begon de motor weer in te houden. (dit niet op de heenweg onder vergelijkbare omstandigheden met een nieuwe bougie) Degene die achter me reed zag de vlammen uit de uitlaat komen (toch genoeg brandstof en geen ontsteking?), doorgereden op secondaire weg en de motor gedroeg zich weer alsof er niets aan de hand was. Het lijkt of de verdeler als enige overblijf (voor de rit had ik er ook nog een nieuwe bobine ingezet). Jan ik zou graag van je aanbod gebruik maken om de verdeler te controleren, misschien kun je je gegens mailen (jvannies@hetnet.nl)
Jos
Jos
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 11
- Joined: 12 Jun 2007 20:49
- Location: Limburg
- Contact:
Bedankt voor je belangstelling Jan. Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Ik heb wel alvast 4 Beru bougies gemonteerd. Een paar weken geleden ging het weer "mis" na zo'n 10 km autobaan ging de snelheid weer terug naar maximaal 100 tot na 20 km ik via een lus in de autobaan (bocht naar rechts) naar de volgende autobaan moest (van de A73 naar A67 knooppunt Zaarderheiken bij Venlo) Na de bocht was het euvel ineens over en ging het de verdere reis en ook terugreis goed. Inmiddels heb ik een spanningsmeter op het dashboard hangen om te kijken of er iets met de spanningsregelaar is maar hier heb ik nog geen gekke dingen kunnen ontdekken (spanning loop op tot 7.5 volt bij 3000 toeren). Op zoek ben ik nog naar een manometer om de benzinedruk te meten tijdens het rijden maar ik heb nog niets bruikbaars kunnen ontdekken. Lijkt wel alsof er af en toe niet genoeg brandstof richting carburateurs gaat. Misschien heb je nog ideen. Alle adviezen zijn welkom.
Groetjes Jos
Groetjes Jos
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Hallo Jos,
Zoals al eerder aangegeven zou het heel interessant zijn om de benzinedruk te weten, dat hoeft nog niet eens rijdend, maar gewoon een manometer tussen de pomp en de carbs en stationair laten lopen.
Ik durf te wedden dat die geen 0,19-0,23 Bar is.
Als je langzamer rijdt vult de pomp de carbs weer en bij hogere snelheid kan hij het niet bijbenen.
Verdacht zijn dan de tank met kraan en zeven, leiding en pomp.
Tot horens,
Jan.
Zoals al eerder aangegeven zou het heel interessant zijn om de benzinedruk te weten, dat hoeft nog niet eens rijdend, maar gewoon een manometer tussen de pomp en de carbs en stationair laten lopen.
Ik durf te wedden dat die geen 0,19-0,23 Bar is.
Als je langzamer rijdt vult de pomp de carbs weer en bij hogere snelheid kan hij het niet bijbenen.
Verdacht zijn dan de tank met kraan en zeven, leiding en pomp.
Tot horens,
Jan.
-
- Posts: 5
- Joined: 29 Jul 2008 23:41
- Contact:
kheb net heel de topic eens gelezen en volgens mij ligt eerder het probleem aan verkeerd mengsel op een bepaald toerental.
als ik u was zou ik eens iemand opzoeken met een vermogenbank,de breedbandlambda sonde in de uitlaat en eens een run doen op de testbank,dan weet je direct ofdat hier een probleem mee is..
B onderblok en nokkenas,c cilinders,deze mengeling kan je zelf niet correct afstellen.
leslie
als ik u was zou ik eens iemand opzoeken met een vermogenbank,de breedbandlambda sonde in de uitlaat en eens een run doen op de testbank,dan weet je direct ofdat hier een probleem mee is..
B onderblok en nokkenas,c cilinders,deze mengeling kan je zelf niet correct afstellen.
leslie
-
- Posts: 11
- Joined: 12 Jun 2007 20:49
- Location: Limburg
- Contact:
Inmiddels heb ik de benzinedruk gemeten, 0.09 Bar. Volgens specificatie zou die tussen de 0.13 en 0.19 Bar moeten liggen. 2 pakkingen van 1 mm dik die tussen blok en pomp inzaten heb ik er tussenuit gehaald. De nieuwe druk is 0.16 Bar. Hopelijk de oorzaak van het probleem. Nu maar uitproberen de komende tijd en dat zal met de winter in aantocht wel eventjes duren.
-
- Posts: 197
- Joined: 25 Jun 2006 09:17
- Contact:
-
- Posts: 11
- Joined: 12 Jun 2007 20:49
- Location: Limburg
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests