Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
En is dat dan tijdstip van ofzo? Of gewoon iets niet goed aangesloten? Ik hoop het binnenkort (zal wel volgende week worden) te horen...
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Wat dan ook gelijk verklaard, dat als ik over een "hobbel" rijd, dat hij wel terug zakt, of zie ik dat verkeerd? (te simpel, met die gewichtjes
)

-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Is het geen beter idee om in de toekomst jouw 356 te laten onderhouden bij een klassieke Porsche specialist? Erwin van is een kei op het gebied van de modernere Porsches (zoals mijn Boxster S) maar voor een klassiek 356 zou ik persoonlijk ergens anders naar toe gaan ...
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Erwin is ook een kei in de oude wagens... Daar komt hij vandaan zelfs.... 
Maar omdat hij nu op vakantie is, en 200km van mij af woont, staat de wagen nu (inderdaad) bij een oldtimer specialist hier in de buurt.
Overigens, dat ik er zelf niet teveel aan moet doen, geen twijfel over mogelijk, maar was wel benieuwd hoor

Maar omdat hij nu op vakantie is, en 200km van mij af woont, staat de wagen nu (inderdaad) bij een oldtimer specialist hier in de buurt.
Overigens, dat ik er zelf niet teveel aan moet doen, geen twijfel over mogelijk, maar was wel benieuwd hoor

- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Geloof me, je wil niet weten wat de "specialisten" al bij mij hebben aangevangen.
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Hmmm, nog goede tips verder dan? Buiten Berry Smits (als in, niks op tegen hoor)... Weet wel een goede in Antwerpen, maar da's ook weer een flink eind weg... Of juist adressen waar ik weg moet blijven? Mag ook via PB natuurlijk 

- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Kijk de antwoorden na en hoor eens of iemand nog tijd heeft
mvg
mvg
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Bossie wrote:Geloof me, je wil niet weten wat de "specialisten" al bij mij hebben aangevangen.
Waren dat specialisten of lieden die dachten dat ze specialisten waren ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
JDMM wrote:Bossie wrote:Geloof me, je wil niet weten wat de "specialisten" al bij mij hebben aangevangen.
Waren dat specialisten of lieden die dachten dat ze specialisten waren ?![]()
Jan.
Ze gaven zich alvast als echte kenners uit.
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Tja, die heb je in elke beroepsgroep he 

- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Terzijde, weet iemand waar ik zo'n vriesplug zou kunnen vinden? Joma heeft ze niet blijkbaar... Whelp! 

- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Ik zal je er eentje opsturen als je je adres laat weten.
Jan.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Ja, in zoverre, hij staat nu bij de monteur, die gaat de carbs eraf halen, want hij lekte ook wat op de pakkingen (benzine). Als hij er dan toch af is, kan hij die plug (van Jan/JDMM, nogmaals bedankt!) er gelijk inzetten.
Vervolgens zou hij gaan kijken naar het hoge stationair, hij verwachtte inderdaad ook een stukje afstelling en ontsteking, dus daar heb ik goede hoop.
En om het geheel kompleet te maken, gaat hij de bendix (?) van de startmotor even gangbaar maken, want die kwam er af en toe niet goed uit, waardoor de motor niet rondging, en dus niet startte
(zo dan!)
Ik hoop hem volgende week terug te hebben, dan is er een oldtimer rit in het dorp, waar ik toch wel graag aan mee wil doen in mijn verse oldtimer!
Vervolgens zou hij gaan kijken naar het hoge stationair, hij verwachtte inderdaad ook een stukje afstelling en ontsteking, dus daar heb ik goede hoop.
En om het geheel kompleet te maken, gaat hij de bendix (?) van de startmotor even gangbaar maken, want die kwam er af en toe niet goed uit, waardoor de motor niet rondging, en dus niet startte

(zo dan!)
Ik hoop hem volgende week terug te hebben, dan is er een oldtimer rit in het dorp, waar ik toch wel graag aan mee wil doen in mijn verse oldtimer!
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen
Ik woon in een dorp BIJ Breda...
...
Daarna binnen een maand de bumpers eraf, en de racing stripes erop
(kunnen die er zomaar af, aan de voorkant kan ik maar aan 1 kant van de bouten?)

Daarna binnen een maand de bumpers eraf, en de racing stripes erop

(kunnen die er zomaar af, aan de voorkant kan ik maar aan 1 kant van de bouten?)
Last edited by Pascal on 04 Jun 2010 20:33, edited 1 time in total.
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests