wie wil zijn neusmasker van een 356A uitlenen ivm scan

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Max cab 1958
Posts: 91
Joined: 24 Jun 2009 21:55
Contact:

wie wil zijn neusmasker van een 356A uitlenen ivm scan

Postby Max cab 1958 » 29 Jun 2009 12:32

Beste medeliefhebbers,

Ik heb een 356A uit '58 aan het restaureren.
Helaas heeft deze in het verleden voor (en achter) schade gehad. Vooral rechtvoor en midden is niet meer perfact, links gaat wel.

Ik wil van de neus een digitale scan maken. Als ik de fabrieksmaten meerneem, dan kan ik daarmee kan ik via autocad een mal te maken om de repareren neus kan controleren (plaatwerken).

Mooiste is een origineel makser die nog niet op de auto zit. Uiteraard krijg je de scan + mallentekening, welke voor restauratie erg handig is.

Dit overweeg ook ook voor de achterkant.

Maar wellicht heeft iemand al die scan of mal????

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hartelijke groeten,
Max
Max Oostendorp
email m.oostendorp@jurriens.nl
06 - 51 38 35 33
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: wie wil zijn neusmasker van een 356A uitlenen ivm scan

Postby Knick » 29 Jun 2009 16:26

Dit gaat in de praktijk gewoon niet werken. Het meest foute wat je kunt doen is aan een 356 meten en vergelijken.
De enige manier om zo'n auto netjes te maken is zorgen dat alles past, de naden en vormen goed zijn en dat het er zo uitziet alsof het klopt. 356's zijn nu eenmaal zo gebouwd. :cry: Maximaal een centimetertje of anderhalf verschil, links en rechts, is niets om je zorgen over te maken. 8)
Max cab 1958
Posts: 91
Joined: 24 Jun 2009 21:55
Contact:

Re: wie wil zijn neusmasker van een 356A uitlenen ivm scan

Postby Max cab 1958 » 30 Jun 2009 11:59

Bedankt Knick,

Mee eens, maar gaat om indicatie. Helaas is de rechtkant ruim 2 cm "onderuitgedrukt" en is het middendeel vd neus wat gekreukt.

Achter heeft het binnenscherm links flink in elkaar gezeten, daarna is de huid van de achterkant van B-stijl tot B-stijl vervangen. Dit is of door een minder mooie huid gedaan, of daarna is er (weer) schade gereden.

Ik heb wel de fabrieksmaten, maar vwb de vorm is het lastig om dit correct te repareren zonder voorbeeld. Een scan => mal kan ik laten staan (meeste mensen zullen hun auto niet graag een tijd uitlenen...).

De 356 is nieuw voor mij, wel heb ik plaatwerkwervaring met 911, kever, en als laatste met mijn vorige auto, een Karmann Ghia Cabrio.

Bedankt dat je/jullie met me mee willen denken, dat helpt me zeker.

Mvg
Max
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: wie wil zijn neusmasker van een 356A uitlenen ivm scan

Postby Knick » 30 Jun 2009 15:59

Hi Max,

Als je het er goed af gebracht hebt met een Karmann en zeker met een 911, dan moet dit lukken, een 356 is écht veel simpeler.
Lukt hij niet, dan wil ik er wel een keertje naar kijken.
Max cab 1958
Posts: 91
Joined: 24 Jun 2009 21:55
Contact:

Re: wie wil zijn neusmasker van een 356A uitlenen ivm scan

Postby Max cab 1958 » 30 Jun 2009 21:13

Ach, ik ben geen plaatwerker, maar wel een volhouder.

Je bent van harte welkom (bvk met je knick!).

Groeten,

Max
06 - 51 38 35 33
Max cab 1958
Posts: 91
Joined: 24 Jun 2009 21:55
Contact:

Re: wie wil zijn neusmasker van een 356A uitlenen ivm scan

Postby Max cab 1958 » 05 Jul 2009 21:12

Hoi Knick,

De wereld is weer klein zeg, begreep van Erwin jij Kinck voor Ruts staat!

Het is lang geleden, maar in 1998 had ik een gele (primerose yellow) 911s targa gekocht; de koop van mijn leven!
Je herkende mijn auto tijdens een 911/912-club rit in de Betuwe; je had hem namelijk 9 jaar daarvoor gerestaureerd!

Prachtige auto, snelle motor en een beetje werk.
Helaas van die auto maar kort mogen genieten, op 11 juni 1998 werd hij uit mijn garage gestolen...........

Daarna even mijn buik vol van, even een Miata gehad, maar weer terug naar de basis en een Karmann Ghia cabrio gerestaureerd. Deze tot concoursstaat gerestauteerd en vorig jaar aan een Oostenrijker verkocht om mijn droom waar te maken; een '58 T2 cabrio, zie de foto zoals ik haar gekocht heb eind vorige jaar. Als je meer foto's of info wil, geef dan even je mailadres.

Groet,
Max Oostendorp
m.oostendorp@jurriens.nl
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests