Mij 356 is nu echt tot leven gekomen. Nadat ik het contactslot heb teruggedraait en de sleutel heb verwijderd loopt deze gewoon door. Ik krijg hem alleen uit door de motorkap te openen en de stekker uit de bobine te trekken.
Vandaag heb ik het contactslot vervangen. Het probleem is echter niet verholpen. Iemand een idee of een tip?
Motor loopt door na uitzetten contact en verwijderen sleutel
- Roger
- JDMM
- Roger
- Knick
- Knick
- Roger
- Vvoister
-
Of heel uitgebreide uitleg voor redelijk wat geld:
http://www.356electrics.com/index.htm
http://www.356electrics.com/index.htm
- Knick
Roger wrote:Knick, dank voor je info. Heb vandaag de ruitenwissermotor nagelopen. het probleem blijft. Ik blijf verder zoeken.
Heeft iemand van jullie wel eens een kabelboom vervangen? Enig idee waar ik meer informatie kan vinden?
Zo moeilijk is de electra van een 356 nu ook weer niet, maar heb je nu ook gecontroleerd of er spanning op 15 van de bobine blijft staan als het contact uit staat. Dan is het n.l. alleen maar even uitvinden waar die vandaan komt.
Ik heb trouwens al heel vaak kabelbomen vernieuwd, hoezo?
- JDMM
Het is ook altijd wat anders,normaal krijg je ze niet aan de gang en deze wil niet stoppen !
Is het misschien een "doorloper"?
Leg eens een losse kabel van 15 op het kontaktslot naar 15 op de bobine , andere los, en kijk of het dan werkt, dan weet je gelijk waar de fout zit.
( 23/6/'09)
Jan.
Dan had het gewerkt !

Is het misschien een "doorloper"?
Leg eens een losse kabel van 15 op het kontaktslot naar 15 op de bobine , andere los, en kijk of het dan werkt, dan weet je gelijk waar de fout zit.
( 23/6/'09)
Jan.
Dan had het gewerkt !
Last edited by JDMM on 03 Sep 2009 11:47, edited 1 time in total.
- Roger
Re:
Petwin wrote:Ik vrees dat ik er ook een paar gedaan heb... maar zie ook niet zo in waarom dat relevant is...
We hoeven niet te meten of er spanning staat op poot 15 van het contactslop imho omdat we al weten dat daar spanning op staat...de auto loopt immers.
Auto stoppen...kun je ook doen door zek 1 eruit te trekken....
Waarom blijft er spanning staan poot 15 van je contact slot?
1) Contactslot krijgt spanning via poot 30. Als je contactslot niet schakelt, blijft hij contact maken tussen 30 en 15 en wil de spanning dus niet weg gaan.
2) 30 en 15 maken ergens sluiting in je boom. beide van slot los maken en Ohm meter erop zetten. Als je minder dan 1 a 2 ohm ziet, heb je waarschijnlijk een sluiting...uitzoeken waarom. (Accu los maken voor deze meting)
Hoe dan ook...aan en uit zetten doe je tussen 30 en 15....
Succes
Heren,
Ik heb de zekeringen verwijderd en het probleem blijft. De motor blijft lopen. Dit doet ghij echter niet als hij kousd is, alleen als hij warm is gedraait. Heb geprobeerd om de weerstand te meten maar heb niets kunnen meten. Betekend dit kortsluiting in de kabelboom?
Ik kan in de technische manuals weinig vinden over het vervangen van de kabelboom. Met name het vervangen van het gedeelte van de voorzijde naar het motorcompartiment zou ik meer over willen weten. Ik weet niet waar dit deel van de boom allemaal doorheen loopt. Heeft iemand van jullie een idee waar ik deze info kan vinden. Ik heb mijn bedrading en de boom nog eens goed bekeken. Het is zacht uitgedrukt een zooitje. Van de originele bedrading is slechts een deel over en de rest is zelf in elkaar geflanst. Waar kun je het beste een kabelboombestellen?
- Knick
Re: Motor loopt door na uitzetten contact en verwijderen sleutel
Misschien is vervangen het beste. Valt op zich wel mee, niet moeilijk, veel werk.
- Knick
Stekker uit de bobine werkt wel bij hem, dus iets anders vreemds
- Knick
Als hij afslaat als hij de bobinekabel er uit trekt dieselt hij toch niet na 

- Knick
Blijft natuurlijk een vreemd verhaal dat hij blijft lopen als hij warm is, maar zolang je niet meet of er 12V op 15 bij het contactslot blijft staan en bij de bobine als je hem uitzet is er gewoon niets zinnigs over te zeggen.
Zekeringen losgooien heeft trouwens geen zin want alles is via bruggen doorgekoppeld aan de kant van de voeding.
Zekeringen losgooien heeft trouwens geen zin want alles is via bruggen doorgekoppeld aan de kant van de voeding.
Return to “Vraag het de Wijzen”