Rubbers

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Roger

Rubbers

Postby Roger » 15 Apr 2009 19:05

Ik wil nog even terug komen op de rubbers. Indien het vlakke materialen (pakkingen) betreft kan het allemaal redelijk goedkoop geregeld worden. Het enige wat je nodig hebt is een tekening en / of de afmetingen.

In het geval van vormwerk (profielen) wordt het lastiger. Je hebt dan te maken met de kosten voor de mal en een minimale batch grootte. indien er weinig aanbieders zijn kunnen ze rekenen wat ze willen. Normaal gesproken doet niemand de investering voor een mal tenzij hij relatief snel kan worden terug verdient. Indien iemand de tekeningen beschikbaar heeft van de profielen wil ik wel eens uitzoeken of er standaard profielen te verkrijgen zijn.
Roger

Re: Rubbers

Postby Roger » 15 Apr 2009 19:05

Roger wrote:Ik wil nog even terug komen op de rubbers. Indien het vlakke materialen (pakkingen) betreft kan het allemaal redelijk goedkoop geregeld worden. Het enige wat je nodig hebt is een tekening en / of de afmetingen.

In het geval van vormwerk (profielen) wordt het lastiger. Je hebt dan te maken met de kosten voor de mal en een minimale batch grootte. indien er weinig aanbieders zijn kunnen ze rekenen wat ze willen. Normaal gesproken doet niemand de investering voor een mal tenzij hij relatief snel kan worden terug verdient. Indien iemand de tekeningen beschikbaar heeft van de profielen wil ik wel eens uitzoeken of er standaard profielen te verkrijgen zijn.

Dit naar aanleiding van de vraag over het verwisselen van de raamrubbers.

Return to “Vraag het de Wijzen”