Een vraagje voor de experts:
De "normaal" zuigers ( Mahle) hebben aan de binnenkant tegen de zuigerbodem allemaal staan : 82V14 met een tweede nummer daar onder.
Van een '60 356 motor die ik hier heb is dat tweede nummer in alle 4 de zuigers : W012.
Een andere motor van '57 heeft als tweede nummer : W031-W001-W011-W011. 3 verschillende nummers dus in 4 zuigers uit 1 motor.
De zuigers zien er allemaal hetzelfde uit en het gewicht is nagenoeg gelijk.
Vraag : wat is de betekenis van dat tweede nummer ?? en,
als iemand losse zuigers heeft liggen, ( dus niet in de auto gemonteerd )
wil die dan eens naar de nummers kijken ??
Bedankt voor de moeite,
Jan.
"Normaal" zuigers Mahle
- JDMM
- Vvoister
Jan,
ik weet het ook niet precies, maar een tijdje geleden heb ik ook eens een vraag gesteld over de nummers in een setje zuigers & cylinders dat ik ook nog heb liggen (niet in m'n auto
). Ik geloof niet dat mijn setje van Mahle is trouwens. Misschien heb je iets aan de info....zie link.
suc6.
http://www.porsche356forum.eu/viewtopic.php?t=257
ik weet het ook niet precies, maar een tijdje geleden heb ik ook eens een vraag gesteld over de nummers in een setje zuigers & cylinders dat ik ook nog heb liggen (niet in m'n auto

suc6.
http://www.porsche356forum.eu/viewtopic.php?t=257
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- JDMM
Ik denk dat jou set niet van Mahle is.
Bij die P/C's voor SC/912 staat heel wat anders:
Cil: 5,6,7, of 8 maatgroep hoogte.
-1,0 of +1 diam.groep.
Zuigers: -1,0 of +1 diam. groep.
met natuurlijk de nodige nummers.
Voor de N zuigers zal 82V14 wel het type zijn, en b.v. W031 een "batch"nr., een diameter of gewichtsklasse of het heeft iets te maken met de datum ?
Het gaat er eigenlijk om dat ik van beide sets het beste wil gebruiken in een motor.
Jan.
Bij die P/C's voor SC/912 staat heel wat anders:
Cil: 5,6,7, of 8 maatgroep hoogte.
-1,0 of +1 diam.groep.
Zuigers: -1,0 of +1 diam. groep.
met natuurlijk de nodige nummers.
Voor de N zuigers zal 82V14 wel het type zijn, en b.v. W031 een "batch"nr., een diameter of gewichtsklasse of het heeft iets te maken met de datum ?
Het gaat er eigenlijk om dat ik van beide sets het beste wil gebruiken in een motor.
Jan.
-
- JDMM
De verwarring wordt groter,kennelijk staat er in originele SC/912 zuigers van Mahle dan 82V11.
Er zou dan ergens -1,0 of+1 moeten staan, of iets als 1 KD 1 voor een overmaat.
Hoezo vorige opstelling ?
Die oude man hier uit de buurt had jouw oude zuigers toch op maat gevijld voor op die VW cilinders ?
Jan.
Er zou dan ergens -1,0 of+1 moeten staan, of iets als 1 KD 1 voor een overmaat.
Hoezo vorige opstelling ?
Die oude man hier uit de buurt had jouw oude zuigers toch op maat gevijld voor op die VW cilinders ?
Jan.
- Vvoister
Vandaag het groene monster eindelijk weer eens uit de garage getrokken voor een ritje in de heerlijke voorjaars zon.
Ook gelijk de zuigers er even bijgepakt Jan. Ik kan geen soortgelijke getallen vinden in mijn setje. Wel 2 andere cijfercombinaties;
Iets wat lijkt op $$$1275
en 08295.
Die 82 lijkt de gemene deler te zijn in alle sets...

Ook gelijk de zuigers er even bijgepakt Jan. Ik kan geen soortgelijke getallen vinden in mijn setje. Wel 2 andere cijfercombinaties;
Iets wat lijkt op $$$1275
en 08295.
Die 82 lijkt de gemene deler te zijn in alle sets...
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
Return to “Vraag het de Wijzen”