Origineel plaatwerk
-
- Posts: 3
- Joined: 28 Jan 2016 22:27
- Contact:
Origineel plaatwerk
Kan iemand mij vertellen hoe ik origineel plaatwerk herken? Er is me een motorklep aangeboden maar weet niet of er een stempel of nummer in hoort te staan. Zelfde geldt voor deur. Alvast dank.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
Op de motorklep staan, zeker bij de auto's tot T5 ( we hebben hier al eens een discussie over gehad), de laatste drie nummers van het chassis in geslagen. Je vindt deze op het regenscherm onder de grille, meestal in de rechter bovenhoek.
Deuren hebben deze drie nummers ingeslagen aan de binnenkant, meestal ergens in het midden. (Geen geweldige foto) Je moet de bekleding dus verwijderen.
Koffer: laatste drie in het linkerscharnier. (Laatste 2 bij vroege Pre A's)
n.b. Als je een motorkap van een andere auto monteert, kan deze natuurlijk wel origineel zijn maar zal niet matching zijn met jouw auto. Kleppen en deuren werden per auto passend gemaakt en wijken dus onderling een beetje af. Om auto, deuren en kleppen bij elkaar te houden tijdens het productieproces, werden de nummers erin geslagen.
Motorkappen zijn eigenlijk bijna altijd wel origineel. Dit deel is het minst roestgevoelig. Hij wordt immers veelvuldig verwarmd en, niet ongebruikelijk, rijkelijk met olie besproeid
Deuren hebben deze drie nummers ingeslagen aan de binnenkant, meestal ergens in het midden. (Geen geweldige foto) Je moet de bekleding dus verwijderen.
Koffer: laatste drie in het linkerscharnier. (Laatste 2 bij vroege Pre A's)
n.b. Als je een motorkap van een andere auto monteert, kan deze natuurlijk wel origineel zijn maar zal niet matching zijn met jouw auto. Kleppen en deuren werden per auto passend gemaakt en wijken dus onderling een beetje af. Om auto, deuren en kleppen bij elkaar te houden tijdens het productieproces, werden de nummers erin geslagen.
Motorkappen zijn eigenlijk bijna altijd wel origineel. Dit deel is het minst roestgevoelig. Hij wordt immers veelvuldig verwarmd en, niet ongebruikelijk, rijkelijk met olie besproeid

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
-
- Posts: 3
- Joined: 28 Jan 2016 22:27
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
Thanks!
-
- Posts: 3
- Joined: 28 Jan 2016 22:27
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
Wat is een reële prijs? Ik zie ze op ebay voor 1000 dollar, zo erg kan het toch niet zijn 

- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
Hangt er een beetje vanaf of de grille (s) er nog in zitten. Met zie ik ze op de Samba voor zo'n 500, zonder rond de 300. Dat zou ik eerder een faire prijs vinden. Het aanbod is groter dan de vraag.
Every Part a Piece of Art
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
Ik zal mijn motorklep eens bekijken of daar een nummer instaat.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
We hebben het hier al eens over gehad meen ik me te kunnen herinneren. Karmann's hadden allen de laatste twee nummers? Jij hebt een Reutter toch?
Every Part a Piece of Art
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
Eén van mijn 2 deuren heeft zelfs geen nummer, zag ergens op een foto in topic van registry (denk ik) dat ze soms met krijt de nummer erin zette.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
Op de Pre A's stond inderdaad het nummer ook met krijt geschreven. Het werd echter ook ingeslagen op de binnen plaat van de deur. Daar deze bij pre A's met boutjes vast zitten i.p.v. gelast, kunnen deze natuurlijk wel eens kwijt raken in de loop der tijd.
Every Part a Piece of Art
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
ja idd reutter. Ik heb op een andere auto de plaatdelen met papieren stickertjes waar het nummer op is geschreven.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
andere auto in de zin van - niet porsche - waar de panelen zijn genummerd door middel van een sticker.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
Italiaans, '71, middenmotor 

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Origineel plaatwerk
In de motorklep zie je ook vaak 2 letters staan. Dit zijn dan de initialen of beginletters van achternaam van de eindcontroleur. Ipv een vinkje sloeg deze dus zijn initialen erin. Bij mij staat 'ST'. Frank Jung denkt dat dit Herbert Stiegler was. Toch leuk.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest