Postby JDMM » 24 Jun 2014 20:57
HPJ,
Kan hem wel aanbevelen, lees er toch goede berichten over op en 912 forum.
Ben er pas nog geweest trouwens, aardige man en goed op de hoogte van 356-en.
Dacht dat Almere redelijk bij jou in de buurt is.
Het alternatief is natuurlijk om het zelf te doen.
Het is niet moeilijk, maar alles valt of staat er mee dat je de aandrijfas maar zover naar buiten trekt dat het lager nog voor ongeveer 1/3 van de breedte in het huis zit.
Dan slijp je twee groeven aan de buitenkant in de buitenring en trekt het lager er met een passende trekker af. Hopelijk zit het lager niet al te vast op de as, dan lukt dat goed.
Al die tijd zorgen dat de aandrijfas niet verder naar buiten komt, zorg er voor dat de askoker aan kant waar je aan het werk bent hoger ligt dan horizontaal, dat voorkomt een olieballet, maar ook zou de aandrijfas anders door zijn eigen gewicht naar buiten kunnen glijden...
Het plaatsen van het nieuwe lager, shims,rubber ringen en berekenen van de voorspanning op het lager staat goed beschreven in het WSM.
Het er af trekken van het lager met de speciale trekker is wel iets veiliger omdat je dan de aandrijfas niet een stukje naar buiten hoeft te trekken.
Misschien heeft Vincent zo'n ding ?
Jan.
Last edited by
JDMM on 24 Jun 2014 21:14, edited 1 time in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !