Postby JDMM » 10 Mar 2014 10:06
De Hirth krukassen werden bij stoterstang motoren gebruikt in de vroege "Supertjes""niet in de "Normaaltjes", jaren weet ik niet precies. Joris ??
Deze hadden rollagers in de drijfstangen , geen kogellagers.
De firma SPG leverde deze krukassen ( aftermarket) vanaf rond "74 ook, maar ze stonden niet bekend als geweldenaren, bij hoge belasting konden de wangen t.o.v. elkaar verdraaien met desastreuze gevolgen.
De rollenlager krukas van SPG, te zien aan de krukas wangen, werd ook gemaakt in een uitvoering voor de C/SC, hoofdlager #2 had dan een diameter van 55 i.p.v. 50 mm.
De krukas op de kandelaarfoto is een SPG rollenlager krukas voor een C/SC.
Het enige wat je er mee kunt is er een kandelaar of schemerlamp van maken..........
Het vliegwiel is van een 912, te zien aan de diameter en de vertanding, M2 i.p.v. M2,5.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !