Vervroegings curve

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Vervroegings curve

Postby Knick » 16 Dec 2006 17:14

Dit is het ontluisterende resultaat van de test van mijn Bosch VE4 BRS 383 stroomverdeler op de synchrograaf van Jan. De curve loopt uit de grafiek met de maximale vervroeging, door de slijtage van de begrenzings nok. Door de versleten veren ligt hij over het hele gebied te vroeg. De enige nieuwe veren (Stoddard) deugen niet en met nokken uitbuigen is dit niet meer te corrigeren. Aan nieuwe veren wordt gewerkt.
Ben benieuwd hoe groot de ellende is bij jullie auto's, zal wel niet veel beter zijn.

Rens

Image
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 03 Jan 2007 13:11

De nieuwe veertjes zijn aangekomen maar i.p.v. de beoogde 10-15 % strakker waren ze meer als 300 % strakker.
Hierover heb ik contact opgenomen met de leverancier.

De "383"van Rens is inmiddels m.b.v. een assortiment orginele veertjes, veel geduld, een lasapparaat en een synchrograaf aangepast,zie grafiek ,die Rens hier onder gaat zetten ?

Jan.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 04 Jan 2007 11:24

Het rode gebied is de spreidings curve van de VE 4 BRS 383, VJ 4 BR 9 en de VJ 4 BR 18, het blauwe gebied van de VJR 4 BR 18. De rode lijn is mijn verdeler nu.

Image
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 15 Jan 2007 22:20

Er zijn nog meer veertjes aangekomen, deze zijn wel goed , nu is het wachten nog op verdelers die getest c.q. aangepast moeten worden.

In principe kost het onderzoek met rapport € 25.

Forumleden hebben een "free ride".
Sommige mensen, die mij in het verleden een pezier deden,hebben een onbeperkte toegang ( overdag).
Lui die ik niet mag , betalen dubbel.

Jan.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 17 Jan 2007 21:47

Klinkt goed Jan. Ik heb alleen net een nagelnieuwe erin laten zetten (616 602 201 FX). Ik kom dus pas over een jaar of 10 -15 langs voor een rapport.
De oude had speling op de as wat onregelmatig lopen in de hand werkt...
Richard

'63 356B
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 18 Jan 2007 22:44

Richard,

Fijn dat je weer goed onderweg bent.

Het nr. dat je noemde is een Porsche nr., staat er ook een Bosch nr. op je nieuwe verdeler ?

Toch altijd weer vervelend om een toekomstige draagkrachtige klant te verliezen !!

Groet,

Jan.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

#

Postby Richard » 22 Jan 2007 21:50

Hoi Jan,

Een aantal nrs. Het is lastig leesbaar want schuin aan de achterkant dus ik kan er ergens naast zitten:
0 231 129 031
IF 4
3231043539
Richard



'63 356B

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests