Water Lekkage

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Roger

Water Lekkage

Postby Roger » 30 May 2010 20:11

Dit weekeinde op en neer geweest naar het porsche museum in zuffenhausen. Wat een aanrader. Tijdens de trip zo'n 700 km in de regen gereden. Dat mijn kofferbak niet geheel waterdicht was wist ik en daar had ik op gerekend. Het profiel iets opgevuld. Dit werkte niet helemaal feiloos maar als tijdelijke oplossing prima.

Wat ik minder vond is dat ik ook in de cabine zo'n 2 emmers water heb moeten verwijderen gedurende de hele rit. Aan de onderzijde was alles nat. Tijdens het rijden kwam er water aan de onderzijde van de deuren. Dit opgelost door proffessorisch op te vullen en zo op het oog kwam er niets meer naar binnen. Toch nog zeker een emmer water moeten verwijderen daarna. Kan er nog een andere oorzaak zijn of moet het aan de deurrubber liggen. Som sleek het ook wel of er water net naast de voetverwarming de cabine in kwam.

Iemand een idee? Volgende keer houd ik toch graag droge voeten.
JDMM

Re: Water Lekkage

Postby JDMM » 30 May 2010 22:50

Roger,

Jammer dat je zulk slecht weer had !
Maar gelukkig toch genoten in het Museum.

Waar al dat water naar binnen kwam weet ik niet, maar twee emmers=20 liter is wel erg veel.
Ik heb ook wel eens door de stromende regen gereden terwijl het interieur kurkdroog bleef, met bijna 50 jaar oude deurrubbers.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Roger

Postby Roger » 01 Jun 2010 06:55

Nadat ik de binnenkant volledig droog heb gemaakt en een ventilator op de achterbank heb gezet was er nog slechts vocht aanwezig. Vandaag bij droog weer een stuk gereden. Tijdens inspectie bleek dat er wederom een klein plaje water op de vloer achter de stoelen stond. Blijkbaar zit er ergens een reservoir waar het water ophoopt en waar het in blijft staan.

Zou dit het ventilatiesysteem kunnen zijn?
JDMM

Postby JDMM » 01 Jun 2010 10:32

Handig voor in de woestijn, altijd water bij je . :lol:

In onderkant deur zitten 3 afwateringsgaatjes, en in onderkant langsdrager 5 afwateringsgaatjes, per kant. Zijn die allemaal open ?
Het kan zijn dat je deur half vol water staat.

V.w.b. de kofferruimte zit er aan de opvangbak onder de paravan een rubberslang die lek kan zijn, waardoor water onder de tank door in de akkubak loopt.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Roma

Postby Roma » 01 Jun 2010 12:42

Roger, ik ken dit probleem. Heb ooit precies hetzelfde gehad met mijn 912. Naar alle waarschijnlijkheid lekken de voor- en/of achterruit. Zijn die er ooit om restauratieredenen uit geweest? Ik vermoed van wel. De (nieuwe) rubbers zijn dan soms gek genoeg niet afdoende. Het water zoekt de hoeken op en sijpelt daar naar binnen. Wat je ertegen kunt doen is de ramen (onzichtbaar) afkitten waarmee je het euvel verhelpt. Dat is voor mij destijds gedaan door Vincent van den Boogaard van VPR (voorheen CPR) in Almere. Heb toen ook meteen de (binnen)bodem laten doen. Het oorspronkelijke dempingsmateriaal (paardenhaar) eruit laten halen, een anti-roest behandeling (met Fertan) en vervolgens nieuw dempingsmateriaal laten aanbrengen. Wacht niet te lang zou ik zeggen.
Bos
Moderator

Postby Bos » 01 Jun 2010 13:00

Een echte bathtub, hopelijk is het snel opgelost idd.

Return to “Vraag het de Wijzen”