Petwin wrote:Met de huidige benzineprijzen zou je serieus kunnen overwegen zo'n tang te kopen, zijn niet duur.
http://www.motozoom.nl/producten/Kleppe ... 03026.htmlResidu...moeilijk te zien van de foto's. Afdichtingskit mag niet nodig zijn. De koperen ringen/pakkingen zijn er om
1) eventuele hoogte verschillen tussen de cilinders te compenseren
2) compressie te beinvloeden
dankzij uitstekende tip van Petwin
en goede vrienden, zondag met deze aan de slag geweest :
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=XLVKKLVRen heb dus weer geleerd : goed gereedschap maakt helft van het werk
op minder dan 1 uur alles mooi uit elkaar gehaald, gelabeld, ...
tot zover het goede nieuws
minder goede nieuws : klepveren meten allen 48,5 mm onbelast
en volgens WSM voor B moeten deze 47 mm zijn !!!
welke maten staan er in A en B WSM of onderdelenboek?
wat is dit nu weer?
onder de veren liggen ook steeds een aantal stalen ringen, maar deze vallen niet zomaar uit kleppendeksel, door de olie blijven ze kleven rond klepgeleider
verder : de kleppen zijn niet enkel zwart aan onderzijde, maar ook de steel van de uitlaatkleppen zijn PIKzwart tot aan de klepgeleider
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=JMFPFASR, slecht teken?
weer goed nieuws : speling tussen klepsteel en klepgeleider : allemaal binnen de toegelaten tolerantie