Echt schitterend! En mooi licht voor foto's!
Gr Erik
Project 547/1
- Vvoister
Re: Project 547/1
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- Petwin
- Moderator
Hirth wrote:Laatste echt grote item wat nog open staat zijn de muffler tips.
Ik neem aan dat de diameter van de Carrera Pijpen groter is dan die van de Pushrods? Ik heb vorige jaar nog een set gekocht met vierkante beading.
Ik zou een vierkant stafje nemen en dat rondbuigen en hardsolderen.
Every Part a Piece of Art
- Hirth
Carrera pijpjes zijn 50mm. Ik weet dat Marco setjes te koop heeft voor de Pushrods. Helaas niet 100% correct voor vroege auto's daar deze een stelschroefje hadden om de tips op de uitlaat vast te zetten en een logo van de fabrikant.
Idee is inderdaad om het randje op de pijp te hardsolderen. Niet 100% origineel maar niemand ziet het. het liefst zou ik een tooltje maken om het randje te zetten. echter, 50x0,8mm messing is niet te vinden en gelet op de volumes (2 setjes) zou dit een erg duur grapje worden.
Idee is inderdaad om het randje op de pijp te hardsolderen. Niet 100% origineel maar niemand ziet het. het liefst zou ik een tooltje maken om het randje te zetten. echter, 50x0,8mm messing is niet te vinden en gelet op de volumes (2 setjes) zou dit een erg duur grapje worden.
- Hirth
Pijpjes zijn bijna klaar, liggen op dit moment bij de graveur.
Ondertussen genoeg andere projectjes om mijzelf druk mee te houden...
Ondertussen genoeg andere projectjes om mijzelf druk mee te houden...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Petwin
- Moderator
Chique!
mbt de pijpjes, van Latoenkoper rollen en solderen. Dan een randje eraan solderen?
mbt de pijpjes, van Latoenkoper rollen en solderen. Dan een randje eraan solderen?
- Hirth
Heb juiste buis weten te vinden. Randjes draai ik op de draaibank. Apart bijteltje geslepen om de curve er mooi in the draaien. Zodra alles aan elkaar vast zit en door Jose is verchroomd post ik een fototje
- Petwin
- Moderator
- Hirth
We zijn nog wat aan het pielen met het graveren. Gaat nu met de laser maar misschien moeten we toch een slagstempeltje laten maken
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Petwin
- Moderator
Lasers bestonden toen nog niet... 
Wie was de fabrikant in de tijd?

Wie was de fabrikant in de tijd?
- horsepowerjunkie
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
Je moet bij jou ook alles drie cijfers achter de komma uit spellen...eej
Ik denk dat we er gevoelig van uit kunnen gaan dat Lasertechniek, dat in de tijd nog ERG in de kinderschoenen stond, niet toegepast werd voor het graveren van uitlaatpijpen....
Zo beter
Ik denk dat we er gevoelig van uit kunnen gaan dat Lasertechniek, dat in de tijd nog ERG in de kinderschoenen stond, niet toegepast werd voor het graveren van uitlaatpijpen....
Zo beter

- horsepowerjunkie
Zeg...
als ik iets verkeerd typ in het duits ga je ook meteen beserk en nu is het overdreven, wat ben je toch ook een duitser hè.
als ik iets verkeerd typ in het duits ga je ook meteen beserk en nu is het overdreven, wat ben je toch ook een duitser hè.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
- Petwin
- Moderator
Ich ?
De emoticons doen het niet meer op het forum... Ik had er een grote knipoog achter gezet
De emoticons doen het niet meer op het forum... Ik had er een grote knipoog achter gezet

Return to “Motor und Kupplung - Engine and Clutch”