Ik heb mijn T5 geruild tegen een A klep (onder voorbehoud dat deze past). Echter, lekker passen doet hij niet. Beide zijkanten liggen te hoog en de voorkant ligt te diep en te ver terug.
Aan de klep is gewerkt door iemand waarvan de verkoper niet weet wie. De voorkant is los geweest van het frame, gedeeltelijk vervangen en weer vastgezet. Het frame is dus wel origineel gebleven.
Nu vraag ik mij af deze klep passend te krijgen is of dat ik 'm weer terug moet ruilen. Als hij passend te maken is dan zal ik dat denk ik niet zelf kunnen. Of ik zou hele goede richtlijnen moeten krijgen.
Graag hoor ik advies van de kenners.
Voorklep
- E10
- Moderator
Re: Voorklep
en foto nummer 4
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Vvoister
Etienne,
Ik ben geen kenner, maar het lijkt me een taaie klus om dat goed passend te krijgen. Rens weet er vast wel iets meer van.
Ik ben geen kenner, maar het lijkt me een taaie klus om dat goed passend te krijgen. Rens weet er vast wel iets meer van.
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- Knick
Er wordt al stevig gePMd Erik 

Last edited by Knick on 07 Oct 2009 20:05, edited 1 time in total.
-
volgens mij klep die een "verkracht is geweest"
klep proberen dichtdoen door naar beneden te trekken ipv op te tillen
foto van binnenzijde ter hoogte van scharnier kan veel duidelijkheid brengen, als daar knik in "opstand" zit moet je deze eruit halen
klep proberen dichtdoen door naar beneden te trekken ipv op te tillen
foto van binnenzijde ter hoogte van scharnier kan veel duidelijkheid brengen, als daar knik in "opstand" zit moet je deze eruit halen
Stefan
- E10
- Moderator
Ik heb inmiddels al wat tips gekregen. Ik post nu wat foto's van de binnenkant. Aan 1 kant voor de scharnier is idd gewerkt. Merkwaardig is echter dat de andere kant helemaal gaaf is. Verder zie je duidelijk dat het frame helemaal los geweest is. Beoordeel de foto's maar.
Er zou een plek moeten zijn waar de klep overgaat van te hoog naar te diep. Dit is echter heel ver vooraan. Te ver misschien om er iets aan te kunnen doen?
Er zou een plek moeten zijn waar de klep overgaat van te hoog naar te diep. Dit is echter heel ver vooraan. Te ver misschien om er iets aan te kunnen doen?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
en nog 3...
- E10
- Moderator
en nog 1.....
-
ook mijn mening, kan volledig hersteld worden, maar kost tijd (veel meten en passen)
wat ik zie op eerste foto's, rand van buitenhuid is omgeplooid en dan puntsgewijs gelast, dit is niet origineel, lassen horen daar niet, buitenhuid zit strak rond binnenframe geplooid meer niet
dus herstellen, de binnenste plooi van buitenhuid cm voor cm los maken (ipv plooi 180° deze openen naar 90° of iets minder)
goed passend maken op wagen, binnenframe aanpassen, knik juist voor scharnier er helemaal uit en dan weer samenvoegen en plooi weer dichtmaken
ik besef : eenvoudige uitleg voor een hels karwei, toch veel succes gewenst
PS : mijn klep was ook zo ongeveer, maar veel minder erg, paar mm maar en is nu in orde, één van de meest voorkomende "fouten" vooral op T1 tot T5 wagens, naar aanleiding van tanken (in tankstation met bediening waar men niet weet hoe je een 356 klep moet sluiten)
probleem zie je minder bij T6 omdat daar klep niet open moet om te tanken
wat ik zie op eerste foto's, rand van buitenhuid is omgeplooid en dan puntsgewijs gelast, dit is niet origineel, lassen horen daar niet, buitenhuid zit strak rond binnenframe geplooid meer niet
dus herstellen, de binnenste plooi van buitenhuid cm voor cm los maken (ipv plooi 180° deze openen naar 90° of iets minder)
goed passend maken op wagen, binnenframe aanpassen, knik juist voor scharnier er helemaal uit en dan weer samenvoegen en plooi weer dichtmaken
ik besef : eenvoudige uitleg voor een hels karwei, toch veel succes gewenst
PS : mijn klep was ook zo ongeveer, maar veel minder erg, paar mm maar en is nu in orde, één van de meest voorkomende "fouten" vooral op T1 tot T5 wagens, naar aanleiding van tanken (in tankstation met bediening waar men niet weet hoe je een 356 klep moet sluiten)
probleem zie je minder bij T6 omdat daar klep niet open moet om te tanken
Stefan
- E10
- Moderator
Bedankt voor de adviezen!
Ik heb de verkoper inmiddels laten weten dat de klep volgende week terug komt. En.................ben ook al weer een andere op het spoor.....
Ik heb de verkoper inmiddels laten weten dat de klep volgende week terug komt. En.................ben ook al weer een andere op het spoor.....
- E10
- Moderator
En wat denken we hiervan?
- E10
- Moderator
Ik dacht al dat het aan mij of aan de foto lag. Maar ik vond de ronding voor ook al een beetje vreemd. Op deze foto is het nog beter te zien. Ik moet eens een foto vragen die van bovenaf genomen is.
-
Petwin wrote:T6 klep met vroeger slot?
duidelijk te zien dat zone aan binnenzijde waar slotmechanisme zit vervangen is geweest
ook bij mij klep was die voorste zone er het slechts aan toe
ik vermoed dat deze niet zal passen in je wagen?!
Stefan
- Vvoister
Heb je hier ook al geinformeerd voor klep?
http://www.porsche356.nl/?p=bodyparts&la=du
http://www.partsobsolete.com/index.php? ... &Itemid=28
http://www.porsche356.nl/?p=bodyparts&la=du
http://www.partsobsolete.com/index.php? ... &Itemid=28
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- E10
- Moderator
Erik,
ik ben vorig jaar eens bij van Heesch geweest. Veel spul maar overwegend B/C. Dit jaar hebben Jan en ik hem diverse malen gebeld en gemaild maar zonder reactie. Daarom had ik hem al van mijn lijstje gestreept. Vandaag heb ik weer geprobeerd, dankzij jouw advies, en hij zegt dat hij een klep heeft. Even de foto's afwachten of het wel een echte A is.
Bedankt! Ik laat het zeker weten als het tot iets leidt.
Overigens in de tussentijd op advies van Knick nog bij van Kessel geweest omdat ik toch al in Helmond was om die ene klep terug te ruilen. 2 kleppen op de rek, 1 op een 356A; alledrie T5!!!
ik ben vorig jaar eens bij van Heesch geweest. Veel spul maar overwegend B/C. Dit jaar hebben Jan en ik hem diverse malen gebeld en gemaild maar zonder reactie. Daarom had ik hem al van mijn lijstje gestreept. Vandaag heb ik weer geprobeerd, dankzij jouw advies, en hij zegt dat hij een klep heeft. Even de foto's afwachten of het wel een echte A is.
Bedankt! Ik laat het zeker weten als het tot iets leidt.
Overigens in de tussentijd op advies van Knick nog bij van Kessel geweest omdat ik toch al in Helmond was om die ene klep terug te ruilen. 2 kleppen op de rek, 1 op een 356A; alledrie T5!!!
Return to “Vraag het de Wijzen”