Kleurstelling motoronderdelen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Kleurstelling motoronderdelen

Postby E10 » 10 Jun 2009 11:59

Vraagje over de sluiting van de olievuller: blank of zwart?
En de buis van de verwarmingspot (gele pijl) plus het gedeelte van deze buis dat er aan de bovenkant weer uitkomt (oranje pijl): uitlaatgrijs (hittebestendig?) of zwart?
Waar krijg ik hittebestendig grijs voor de uitlaat? Motip grijs is te licht, Joma kan niet leveren omdat er geen spuitbussen verstuurd mogen worden vanuit de US.

Image

Image
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 10 Jun 2009 15:15

Vraagje over de sluiting van de olievuller: blank of zwart?


Ik denk zwart.



de buis van de verwarmingspot

Ook zwart....

gedeelte van deze buis dat er aan de bovenkant weer uitkomt


Ook zwart.....




uitlaatgrijs (hittebestendig?) of zwart?



een donkerder mat grijs **hittebestendig **. Goed zoeken bij diverse bouwmarkten en automaterialen zaken. Daar heb ik het ook gekocht. Al moet ik zeggen dat je hittebestendig niet altijd even letterlijk mag nemen. Het gaat toch bladderen.
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 10 Jun 2009 16:42

In de tussentijd vond ik deze foto, behorende bij een 356C.
Grijze pijpjes; Niet juist, of wel voor C?

Erik, weet je nog welk merk hittebestendig dat was. Anders laat ik via een kennis in de VS een paar Stoddard spuitbussen overkomen.

Image
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 10 Jun 2009 17:56

OK Bedankt, dat scheelt weer afplakwerk.

De motorbeplating heb ik volledig blank gemaakt, daarna licht zinkprimer erover om vliegenroest tegen te gaan. Vervolgens alle delen licht geschuurd met een (3M) schuurmatje.

Vrijdag spuit ik het in de epoxyprimer. Vervolgens weer licht opschuren. Voor de lak heb ik een aantal stalen bekeken bij de spuiter en heb voor 50% glans gespoten, iets meer als zijdeglans, stuk minder als hoogglans. Leek me een mooie glans. Het s een sterke lak die zelfs direct over metaal gespoten zou kunnen worden (DTM) maar dat doe ik dus niet.

De Leistritz uitlaat die ik heb liggen heeft ook een mooie kleur licht grijs, maar weet niet of de kleur origineel is.

PS: dus de sluiting ook zwart? Die van de Knecht luchtfilters zijn volgens mij wel blank.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 10 Jun 2009 18:38

Bij mij ook. Ik had ze er al af gehaald....
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 10 Jun 2009 21:45

Waarom gebruik je niet gewoon zinkprimer voor je uitlaat, die heeft gemiddeld een betere temperatuur bestendigheid dan speciale daarvoor bestemde lakken.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 11 Jun 2009 09:55

Daar heb ik zelf ook al eens aan zitten te denken (tijdens het lassen van delen die met lasbare zinkprimer ingespoten waren). Heeft ook een mooie grijze kleur.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1500
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 12 Jun 2009 09:46

Hier worden trommels en uitlaat ook zwart gemaakt :shock:
Kijk onder de 4e reeks foto's.

http://www.oldtimer-doctor.com/projekte/porsche_356.htm
Richard

'63 356B
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 12 Jun 2009 14:41

Niet slim, als je er blijkbaar niets van begrijpt, omdat in detail op internet te publiceren. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 15 Jun 2009 09:36

Heeft iemand al eens zijn FRAM oliefilter huis zilver gespoten? Ik heb 2 spuitbussen zilver geprobeerd die ik nog had staan maar dat is te donker. Het huis is meer licht zilvergrijs. Tips/adviezen?
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 15 Jun 2009 10:24

Ja ik heb het ook zelf gespoten. Gewoon zilvergrijs hoor zoals Edwin ook al schreef. Gewoon een kleur kiezen en gaan. Voor een foto kun je even bij mijn post kijken onder "maak je bekend".
Erik

Porsche 356 SC
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 18 Jun 2009 21:47

Petwin wrote:Des nie goet nie


deze vind ik wel heel mooi : http://imageevent.com/mrokrasa/porschee ... restoratio

die van mij wil ik ook zo krijgen

gelijkaardige topic op 356registry over 2 carbu, die zien er beter uit dan ze ooit waren, bijna spijtig om terug te monteren
Stefan
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 20 Jun 2009 09:33

Petwin wrote:Ziet er inderdaad chique uit. Die Europeese slang is niet moeders mooiste:)


maar die zie je niet echt zitten éénmaal ingebouwd, ligt gewoon plat tegen de achterwand (waar nr-plaat op zit)
Stefan
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 22 Jun 2009 15:11

het zwart is wel erg hoogglans niet?
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Kleurstelling motoronderdelen

Postby Vvoister » 10 Jul 2009 10:28

Hier nog twee originele foto's als aanvulling op deze post...


Edit Moderator: Afbeeldingen gedelete omdat deze de maximale grootte overschrijden. Zie: viewtopic.php?f=3&t=648&start=0
Erik

Porsche 356 SC

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests