Oeps, geen remmen meer

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 27 Apr 2009 22:32

Edwin,

Daar ben je goed "weggekomen"!!

Het is waarschijnlijk geen lucht, want dan was je pedaal nog sponzig geweest.

Ik denk eerder dat er een wielremcil. vast heeft gezeten en nu los is gekomen.

Een complete remmenrevisie lijkt onomkomelijk, wellicht gelijk met een twee-krings systeem ?

Jan.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 28 Apr 2009 16:13

Heb je je remvloeistof kortgeleden ververst en daarbij je pedaal een paar keer flink tot de bodem ingetrapt? :?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 28 Apr 2009 17:05

Zo ongeveer zal het wel gegaan zijn.

Remmetjes fijn als nieuw maken.

Remmenspecialist Wiel Caessen heeft een bord in zijn showroom hangen :

"Iedere deuk is duurder dan de remonderdelen die U hier koopt !"

Jan.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 28 Apr 2009 19:07

JDMM wrote:Zo ongeveer zal het wel gegaan zijn.

Remmetjes fijn als nieuw maken.

Remmenspecialist Wiel Caessen heeft een bord in zijn showroom hangen :

"Iedere deuk is duurder dan de remonderdelen die U hier koopt !"

Jan.


dat is een wijze uitspraak
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 28 Apr 2009 21:17

Petwin wrote:Nee... niet... maar ik heb nog eens nagedacht..

Toen we reden, hoorden we een slepend geluid rechts achter. Het klonk als een versleten wiellager.
Dit zou ook het slepen van de pads tegen de schijf geweest kunnen zijn. Met andere woorden, Jan zou gelijk kunnen hebben dat er inderdaad een WRC is blijven hangen.
Daar het achter was, de langste leiding, worden, bij het terug laten komen van het pedaal, de voorste zuigers veel meer naar binnen getrokken dan normaal. Het is dus goed mogelijk geweest dat er niet meer genoeg olie in de leiding zat om de "pads weer tegen de schijf te duwen". Na een paar keer pompen, had ik weer druk... dat past ook in het verhaal. Toen de remmen het weer goed gingen doen, zijn we gewoon verder gaan rijden.... nu ik er weer over terug denk, herinner ik me het "lagergeluid" niet meer gehoord te hebben. Met andere woorden... de WRC bleef niet meer hangen...

Remmen nakijken dus... gangbaar maken...

Plausibel?


Die vloeistof verplaatsing is te klein t.o.v. die van de hoofdremcilinder. Waarschijnlijk is de bodemklep (restdrukventiel) blijven hangen.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 29 Apr 2009 08:30

Nou Edwin, jij hebt toch echt wel 2 engeltjes op je schouders hoor!
Met die klapband op je 356 ook al geen schrammetje.
Erik
Porsche 356 SC

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests