Startproblemen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Startproblemen

Postby Roger » 13 Apr 2009 06:33

Ik heb mijn 356 nu enkele weken. De laatste dagen heb ik startproblemen. Ik heb het idee dat de benzinetoevoer te rijk is afgesteld. De startmotor werkt, de motor slaat echter niet aan. Voor het "koud" starten geef ik 3 keer gas. Zou dit de oorzaak kunnen zijn of hebben kullie een ander idee?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 13 Apr 2009 09:09

Roger,

Het niet starten kan natuurlijk een hele hoop oorzaken hebben.

Met het trappen op het gaspedaal spuit je met de acceleratiepompen een gecalibreerde hoeveelheid benzine in iedere venturi.
2 of 3 maal trappen is voor een koude motor niet overdreven.( BT5)

Als de acc. pompen niet werken, de acc. sproeiers verstopt zijn of als de carbs leeg zijn, heeft trappen op het pedaal weinig zin.
Als de auto b.v. een week heeft stilgestaan, kan het even duren voordat het benzinenivo in de carbs op peil is.

Kijk eens eerst of je tijdens het starten een goede vonk hebt.

Door ( bij stilstaande motor) de luchtfilters er af te halen kun je in de carbs kijken wat er gebeurt als je "gas geeft", je moet dan in iedere carb twee kleine straaltjes kunnen zien bij iedere keer "gas geven".
Als je die straaltjes niet ziet is waarschijnlijk de carb. leeg.

Je kunt in dat geval de persslang van de pomp eens in een blikje houden om te kijken of er tijdens het starten wel benzine uit komt.
Mogelijke oorzaken als dat niet of onvoldoende het geval is zijn : tank leeg, kraan dicht, filters verstopt, pomp werkt niet goed e.d.

Een klein scheutje wasbenz. in iedere carb. de luchtfilters er op, en dan starten is hoe ik hem na een paar weken stilstand aan de praat help,
anderen hebben daar een handig pompje voor.

Succes,

Jan.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 13 Apr 2009 09:58

Eigenlijk is het toch een wonder als een wagen wel start eh
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Postby Roger » 13 Apr 2009 20:15

JDMM wrote:Roger,

Het niet starten kan natuurlijk een hele hoop oorzaken hebben.

Met het trappen op het gaspedaal spuit je met de acceleratiepompen een gecalibreerde hoeveelheid benzine in iedere venturi.
2 of 3 maal trappen is voor een koude motor niet overdreven.( BT5)

Als de acc. pompen niet werken, de acc. sproeiers verstopt zijn of als de carbs leeg zijn, heeft trappen op het pedaal weinig zin.
Als de auto b.v. een week heeft stilgestaan, kan het even duren voordat het benzinenivo in de carbs op peil is.

Kijk eens eerst of je tijdens het starten een goede vonk hebt.

Door ( bij stilstaande motor) de luchtfilters er af te halen kun je in de carbs kijken wat er gebeurt als je "gas geeft", je moet dan in iedere carb twee kleine straaltjes kunnen zien bij iedere keer "gas geven".
Als je die straaltjes niet ziet is waarschijnlijk de carb. leeg.

Je kunt in dat geval de persslang van de pomp eens in een blikje houden om te kijken of er tijdens het starten wel benzine uit komt.
Mogelijke oorzaken als dat niet of onvoldoende het geval is zijn : tank leeg, kraan dicht, filters verstopt, pomp werkt niet goed e.d.

Een klein scheutje wasbenz. in iedere carb. de luchtfilters er op, en dan starten is hoe ik hem na een paar weken stilstand aan de praat help,
anderen hebben daar een handig pompje voor.

Succes,

Jan.


Dank je Jan!!
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Dank je!

Postby Roger » 18 Apr 2009 13:11

JDMM wrote:Roger,

Het niet starten kan natuurlijk een hele hoop oorzaken hebben.

Met het trappen op het gaspedaal spuit je met de acceleratiepompen een gecalibreerde hoeveelheid benzine in iedere venturi.
2 of 3 maal trappen is voor een koude motor niet overdreven.( BT5)

Als de acc. pompen niet werken, de acc. sproeiers verstopt zijn of als de carbs leeg zijn, heeft trappen op het pedaal weinig zin.
Als de auto b.v. een week heeft stilgestaan, kan het even duren voordat het benzinenivo in de carbs op peil is.

Kijk eens eerst of je tijdens het starten een goede vonk hebt.

Door ( bij stilstaande motor) de luchtfilters er af te halen kun je in de carbs kijken wat er gebeurt als je "gas geeft", je moet dan in iedere carb twee kleine straaltjes kunnen zien bij iedere keer "gas geven".
Als je die straaltjes niet ziet is waarschijnlijk de carb. leeg.

Je kunt in dat geval de persslang van de pomp eens in een blikje houden om te kijken of er tijdens het starten wel benzine uit komt.
Mogelijke oorzaken als dat niet of onvoldoende het geval is zijn : tank leeg, kraan dicht, filters verstopt, pomp werkt niet goed e.d.

Een klein scheutje wasbenz. in iedere carb. de luchtfilters er op, en dan starten is hoe ik hem na een paar weken stilstand aan de praat help,
anderen hebben daar een handig pompje voor.

Succes,

Jan.


Dank je Jan, de wasbenzine deed de truuk.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 18 Apr 2009 13:28

Mooi.
De buitenboordmotorenboer heeft handige knijppompjes, dan ben je van dat geknoei met die wasbenzine af.

Jan.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests