Joske wrote:En weer wat bezig geweest. Lager uit third piece gekregen, dat was vergeten werk. Alle delen nagekeken op ‘cracks’ nu ze mooi proper zijn. Dat leek ok. Case op moment vastgezet zodat ik de boringen kan gaan meten.
Ook de cilinders heb ik even onderworpen aan inspectie;
Alle cilinders in prima staat. Alle ringen heel, wrist pins goed. (denk ik). Gewichten 515g, 512g, 512g en 512g. Weet niet of dat goed is maar lijkt me ok... telkens weging gedaan MET wristpin. Ergens gelezen dat afwijkingen tot 15g konden maar da lijkt me wel erg veel.
Ondertussen ook contact opgenomen met werkplaats voor krukas en andere delen te laten bewerken en magnafluxen. Donderdag gaat de hele boel naar daar! Nieuwsgierig of mijn metingen goed waren...
Nog enorm veel vragen in mijn hoofd:
- moet ik steeds de ringen op de pistons vervangen? Ik gok van wel?
- zijn de gewichten goed?
- hoe krijg ik een ouder deksel voor een mechanische tach op deze case? Een van de studs is te kort...
- welke camshaft te bestellen? Zou graag stock grind hebben en overweeg die van stoddard of rose passion. Weet niet of die goed is... iemand tips?
- ik gok dat ik na het machinewerk en magnafluxen alles moet nameten en dan pas de nieuw lagers bestellen?
- moet ik steeds de bouten voor de drijfstangen vervangen?
-...
Alle tips welkom!
Ja+honen cilinders
Ja.
Op die plaats lange M6 bout.
C nokkenas of equivalent.
Meten is weten.
Gaat niet want tapeinden zijn vast aan kap, wel de moeren.