
Na demontage zijn de carburateurs ultrasoon gereinigd en getumbled. Een vorige sleutelaar had de carburateurs al een keer voorzien van bussen maar die waren versleten.
De nieuwe assen die ik had besteld hadden een maat van 7,957mm. Ik had liever assen gehad van 8mm maar de leverancier wilde zeker mijn vermogen testen om nauwkeurig te werken op de draaibank. Na een ruimer te hebben gevonden van 7,96mm heb ik nieuwe bussen gedraaid van brons. Vervolgens heb ik de nieuwe bussen verlijmd in het huis heb ik de bores uitgekotterd tot 40,5mm en bijpassende kleppen gedraaid van 40,48mm. Na de bewerkingen op de freesbank zijn de carburateurs nog een keer in de ultrasoon reiniger gegaan om vervolgens opgebouwd te worden met fris verzinkte hardware:).
Petwin heeft ongelofelijk veel kennis en gereedschap nagelaten die dit project tot een succes hebben gemaakt. De spoedcursus tips&tricks frezen van JDMM heeft mij ook goed op weg geholpen, bedankt Jan! Ik had alsnog het zweet op het voorhoofd staan toen ik ze uit ging kotteren (you only get one chance).