motor
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
Ik denk dat de voordruk door het verschil in vloeistofhoogte tussen de tank en de pomp genoeg is voor een positieve voordruk bij de pomp (NPSH) , zelfs met filtertje.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het is.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: motor
horsepowerjunkie wrote:Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het is.
+1 !!
If all else fails, read the Workshop Manual !
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: motor
[quote="horsepowerjunkie"]Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het
Reden genoeg om filter die op mijn moter staat te verwijderen.
zou nachtmerrie zijn een brandende moter
Reden genoeg om filter die op mijn moter staat te verwijderen.
zou nachtmerrie zijn een brandende moter
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
Ja dat kan goed, of een scheurtje in zijn acceleratiemembraan van de carburateurs.
Of een backfire in een K&N luchtfilter, die willen dan ook goed branden.
Of een backfire in een K&N luchtfilter, die willen dan ook goed branden.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
Ik heb ook een twee liter schuimblusser in de auto liggen. Ik weet het, HALON was beter geweest, maar dat mag niet meer. Het is iig beter dan een poederblusser
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: motor
horsepowerjunkie wrote:Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk.
OK, misschien moeten we ons hier verder in verdiepen. Er zijn namelijk + en -'en aanzuig vs pers. Het is geen one size fits all.
Het argument mbt brandgevaar wil ik wel in meegaan. Het risico is natuurlijk erg klein.
Every Part a Piece of Art
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
Petwin wrote:horsepowerjunkie wrote:Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk.
OK, misschien moeten we ons hier verder in verdiepen. Er zijn namelijk + en -'en aanzuig vs pers. Het is geen one size fits all.
Het argument mbt brandgevaar wil ik wel in meegaan. Het risico is natuurlijk erg klein.
Dat is een goed idee, ik ben benieuwd wat je precies bedoelt met dynamische NPSH
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests