beschermplaten maandag binnen voor zandstralen en dan zwart spuiten.
bedankt voor de foto's.
motor
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
E10 wrote:PS: laatste posts van JDMM en HPJ gaan volgens mij over de motor van O1RV en niet over tbt2.......
Ja klopt, maar toch dit draadje?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: motor
horsepowerjunkie wrote:E10 wrote:PS: laatste posts van JDMM en HPJ gaan volgens mij over de motor van O1RV en niet over tbt2.......
Ja klopt, maar toch dit draadje?
Het draadje begon met de vraag van tbt2 over de details van zijn motor. Maakt verder ook niet uit, maar schiep enige verwarring.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
I go with the flow
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: motor
TB2, er is al meerdere keren over gesproken... maar de olievulpot of ontluchtingspot, niet stralen!
Binnenin de pot zijn schotjes aangebracht die vuil en straalmiddel vasthouden. Later zal dit zijn weg vinden naar je lagers en kruk en zullen deze in slechts weinige km's opvreten. Verder zal het zijn weg naar andere draaiende delen vinden en daar zijn werk voortzetten. Mechanisch ontlakken of verfafbijt gebruiken! Het zelfde geldt voor het oliefilter.
De pijpen van de warmte wisselaars werden vroeger blank gelaten. Een zilveren hitte bestendige lak komt er dicht bij. Zie NOS exchanger.
Haal de carburateur voorverwamingskleppen uit elkaar. Na het spuiten kun je ze met een nieuw rubber (van auto binnenband maken) in elkaar klinken. Als je toch bezig bent, boor de kogelkoppeling uit en klink een nieuwe na het spuiten.
Binnenin de pot zijn schotjes aangebracht die vuil en straalmiddel vasthouden. Later zal dit zijn weg vinden naar je lagers en kruk en zullen deze in slechts weinige km's opvreten. Verder zal het zijn weg naar andere draaiende delen vinden en daar zijn werk voortzetten. Mechanisch ontlakken of verfafbijt gebruiken! Het zelfde geldt voor het oliefilter.
De pijpen van de warmte wisselaars werden vroeger blank gelaten. Een zilveren hitte bestendige lak komt er dicht bij. Zie NOS exchanger.
Haal de carburateur voorverwamingskleppen uit elkaar. Na het spuiten kun je ze met een nieuw rubber (van auto binnenband maken) in elkaar klinken. Als je toch bezig bent, boor de kogelkoppeling uit en klink een nieuwe na het spuiten.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: motor
hier wordt een stalen benzine leiding te koop aangeboden:
https://www.porsche356registry.org/classifieds/9763
https://www.porsche356registry.org/classifieds/9763
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: motor
E10 wrote:hier wordt een stalen benzine leiding te koop aangeboden:
https://www.porsche356registry.org/classifieds/9763
Bedankt!
maar benzine filter die bij mij ertussen zit moet toch zijn nut hebben?
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: motor
Je hebt al 2 filters: 1 bij de benzinetank en 1 in de benzinepomp. Daarnaast is het niet aan te bevelen een filter aan de duwkant van de pomp te zetten. Als je er nog ene bij wil dan aan de trekkant van de pomp. Ik heb er nog een in de slang die onder de auto loopt, tussen de stalen/koperen leiding die uit de tunnel komt en de stalen leiding die naar de pomp gaat.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: motor
E10
Over de beste plaats voor een filter kunnen we lang discussiëren...
Loopt allemaal niet zo'n vaart bij een benz pomp in een 356 maar te zeggen dat de aanzuigkant de beste is, is wat kort door de bocht.
De filters in haan en pomp zijn niet erg effectief m.i. Het zijn immers slechts "mesh plaatjes".
Ik heb inderdaad ook een filter tussen stalen leiding en slang aan de onderkant auto.
Over de beste plaats voor een filter kunnen we lang discussiëren...
Loopt allemaal niet zo'n vaart bij een benz pomp in een 356 maar te zeggen dat de aanzuigkant de beste is, is wat kort door de bocht.
De filters in haan en pomp zijn niet erg effectief m.i. Het zijn immers slechts "mesh plaatjes".
Ik heb inderdaad ook een filter tussen stalen leiding en slang aan de onderkant auto.
Every Part a Piece of Art
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: motor
Ziet er natuurlijk niet zo origineel uit maar als da filtertje geen negatieve gevolgen heeft aan het rijden laat ik het gewoon zoals het is, eens de moterklep dicht is hij verdwenen.
Indien wel dan moet ik het wel vervangen, maar is niet de eerste keer dat ik dit zie op een 356 moter.
Moest er toevallig iemand naar die LA lit. swap meeting gaan, laat het mij weten.
Indien wel dan moet ik het wel vervangen, maar is niet de eerste keer dat ik dit zie op een 356 moter.
Moest er toevallig iemand naar die LA lit. swap meeting gaan, laat het mij weten.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: motor
tbt2 wrote:Indien wel dan moet ik het wel vervangen, maar is niet de eerste keer dat ik dit zie op een 356 moter.
Sterker nog, het stuk slang tussen de leiding is ook origineel.....vanaf de 356B....maar dan wel zonder filter.
De verkoper woont in Italie, wellicht makkelijker rechtstreeks dan via de Litmeet.
@Petwin; misschien was ik idd wat kort door de bocht. Maar ik meende vaker gehoord/gelezen te hebben dat een filter in de aanzuigkant beter zou zijn. Maar ik leer iedere keer weer bij.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: motor
Ik ga naar de LIT meet
e10, een filter aan de aanzuigende kant kan flow en druk sterker beïnvloeden dan datzelfde filter aan de druk kant. We praten niet over hoge drukken (0,18bar) en de grootte van de gebruikte filters geeft meestal een flinke reserve kijkende naar de hoeveel-heid brandstof die onze hoog-vermogen-motoren vragen (not).
Maar al things equal, heeft de druk-kant meestal de voorkeur.
Nadeel hiervan is natuurlijk dat het risico op vervuiling in de pomp toeneemt. Ik heb nooit metingen gedaan om een correlatie te maken tussen druk verlies en filtervervuiling met een filter aan de aanzuigende en druk kant dus weet niet in welke orde van grootte de verschillen zich manifesteren.
e10, een filter aan de aanzuigende kant kan flow en druk sterker beïnvloeden dan datzelfde filter aan de druk kant. We praten niet over hoge drukken (0,18bar) en de grootte van de gebruikte filters geeft meestal een flinke reserve kijkende naar de hoeveel-heid brandstof die onze hoog-vermogen-motoren vragen (not).
Maar al things equal, heeft de druk-kant meestal de voorkeur.
Nadeel hiervan is natuurlijk dat het risico op vervuiling in de pomp toeneemt. Ik heb nooit metingen gedaan om een correlatie te maken tussen druk verlies en filtervervuiling met een filter aan de aanzuigende en druk kant dus weet niet in welke orde van grootte de verschillen zich manifesteren.
Every Part a Piece of Art
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests