motor

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: motor

Postby tbt2 » 13 Feb 2016 14:51

beschermplaten maandag binnen voor zandstralen en dan zwart spuiten. :D

bedankt voor de foto's. 8)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: motor

Postby horsepowerjunkie » 13 Feb 2016 21:16

E10 wrote:PS: laatste posts van JDMM en HPJ gaan volgens mij over de motor van O1RV en niet over tbt2.......


Ja klopt, maar toch dit draadje?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby E10 » 13 Feb 2016 21:27

horsepowerjunkie wrote:
E10 wrote:PS: laatste posts van JDMM en HPJ gaan volgens mij over de motor van O1RV en niet over tbt2.......


Ja klopt, maar toch dit draadje?


Het draadje begon met de vraag van tbt2 over de details van zijn motor. Maakt verder ook niet uit, maar schiep enige verwarring.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: motor

Postby horsepowerjunkie » 13 Feb 2016 23:14

I go with the flow 8)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: motor

Postby JDMM » 13 Feb 2016 23:31

Je hoeft ons maar een foto te laten zien en we beginnen de handel momentloos af te kraken. :lol:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby Petwin » 14 Feb 2016 08:56

TB2, er is al meerdere keren over gesproken... maar de olievulpot of ontluchtingspot, niet stralen!
Binnenin de pot zijn schotjes aangebracht die vuil en straalmiddel vasthouden. Later zal dit zijn weg vinden naar je lagers en kruk en zullen deze in slechts weinige km's opvreten. Verder zal het zijn weg naar andere draaiende delen vinden en daar zijn werk voortzetten. Mechanisch ontlakken of verfafbijt gebruiken! Het zelfde geldt voor het oliefilter.

De pijpen van de warmte wisselaars werden vroeger blank gelaten. Een zilveren hitte bestendige lak komt er dicht bij. Zie NOS exchanger.

Haal de carburateur voorverwamingskleppen uit elkaar. Na het spuiten kun je ze met een nieuw rubber (van auto binnenband maken) in elkaar klinken. Als je toch bezig bent, boor de kogelkoppeling uit en klink een nieuwe na het spuiten.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby E10 » 16 Feb 2016 01:12

hier wordt een stalen benzine leiding te koop aangeboden:
https://www.porsche356registry.org/classifieds/9763
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: motor

Postby tbt2 » 17 Feb 2016 21:57

E10 wrote:hier wordt een stalen benzine leiding te koop aangeboden:
https://www.porsche356registry.org/classifieds/9763


Bedankt!
maar benzine filter die bij mij ertussen zit moet toch zijn nut hebben?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby E10 » 18 Feb 2016 11:15

Je hebt al 2 filters: 1 bij de benzinetank en 1 in de benzinepomp. Daarnaast is het niet aan te bevelen een filter aan de duwkant van de pomp te zetten. Als je er nog ene bij wil dan aan de trekkant van de pomp. Ik heb er nog een in de slang die onder de auto loopt, tussen de stalen/koperen leiding die uit de tunnel komt en de stalen leiding die naar de pomp gaat.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby Petwin » 18 Feb 2016 13:40

E10

Over de beste plaats voor een filter kunnen we lang discussiëren...
Loopt allemaal niet zo'n vaart bij een benz pomp in een 356 maar te zeggen dat de aanzuigkant de beste is, is wat kort door de bocht.

De filters in haan en pomp zijn niet erg effectief m.i. Het zijn immers slechts "mesh plaatjes".

Ik heb inderdaad ook een filter tussen stalen leiding en slang aan de onderkant auto.
Every Part a Piece of Art
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: motor

Postby tbt2 » 18 Feb 2016 14:33

Ziet er natuurlijk niet zo origineel uit maar als da filtertje geen negatieve gevolgen heeft aan het rijden laat ik het gewoon zoals het is, eens de moterklep dicht is hij verdwenen.

Indien wel dan moet ik het wel vervangen, maar is niet de eerste keer dat ik dit zie op een 356 moter.

Moest er toevallig iemand naar die LA lit. swap meeting gaan, laat het mij weten. :D
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby E10 » 18 Feb 2016 14:46

tbt2 wrote:Indien wel dan moet ik het wel vervangen, maar is niet de eerste keer dat ik dit zie op een 356 moter.


Sterker nog, het stuk slang tussen de leiding is ook origineel.....vanaf de 356B....maar dan wel zonder filter.

De verkoper woont in Italie, wellicht makkelijker rechtstreeks dan via de Litmeet.

@Petwin; misschien was ik idd wat kort door de bocht. Maar ik meende vaker gehoord/gelezen te hebben dat een filter in de aanzuigkant beter zou zijn. Maar ik leer iedere keer weer bij.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: motor

Postby tbt2 » 18 Feb 2016 15:11

inderdaad in de joma catalogus worden enkel de B leidingen aangeboden met 2 slangen en niet de a en pre-a leidingen.

Ga toch eens informeren in Italië.

thanks!
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby Petwin » 18 Feb 2016 23:37

Ik ga naar de LIT meet :)

e10, een filter aan de aanzuigende kant kan flow en druk sterker beïnvloeden dan datzelfde filter aan de druk kant. We praten niet over hoge drukken (0,18bar) en de grootte van de gebruikte filters geeft meestal een flinke reserve kijkende naar de hoeveel-heid brandstof die onze hoog-vermogen-motoren vragen (not).
Maar al things equal, heeft de druk-kant meestal de voorkeur.
Nadeel hiervan is natuurlijk dat het risico op vervuiling in de pomp toeneemt. Ik heb nooit metingen gedaan om een correlatie te maken tussen druk verlies en filtervervuiling met een filter aan de aanzuigende en druk kant dus weet niet in welke orde van grootte de verschillen zich manifesteren.
Every Part a Piece of Art
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby E10 » 19 Feb 2016 10:08

Bedankt voor de uitleg!

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests