Ben bezig de motor aan het opfrissen en heb wat zitten zoeken naar hoe een originele motor eruit moet zien voor een 1600N uit 1958.
Ik weet niet of de foto's in Neil's boek correct zijn en op de registry vond ik niet onmiddellijk iets terug.
Heeft er iemand foto's of waar ik deze op het net kan terug vinden?
bedankt!
motor
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: motor
Hi,
Ben ook bezig mijn motor onderhanden aan het nemen, 1600S , anders eens binnen springen kan je wel wat tips geven. Ziet er ongeveer uit als m'n 912 motor uw 1600N.
Ben ook bezig mijn motor onderhanden aan het nemen, 1600S , anders eens binnen springen kan je wel wat tips geven. Ziet er ongeveer uit als m'n 912 motor uw 1600N.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: motor
- De sticker op de koeltunnel is van een B. Die van een A heeft alleen metrische maten voor de klepspeling.
- De brandstofleiding van de pomp naar de carbs moet uit 1 stuk zijn. (zie foto Bossie).
- Klem van bobine moet over bevestiging van oliefilter. (en niet eronder zoals nu)
- Sticker bobine ontbreekt
- Zwarte verdelerkap?
- De brandstofleiding van de pomp naar de carbs moet uit 1 stuk zijn. (zie foto Bossie).
- Klem van bobine moet over bevestiging van oliefilter. (en niet eronder zoals nu)
- Sticker bobine ontbreekt
- Zwarte verdelerkap?
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: motor
E10 wrote:.
- Klem van bobine moet over bevestiging van oliefilter. (en niet eronder zoals nu)
Er zijn een tijdje geleden op het Reg. forum oude fabrieksfoto's geplaatst waar rijen motoren stonden te wachten op inbouw, de bobinebeugels zaten zowel onder als boven het oliefiltebracket.
Er is ook een heftige discussie geweest over wat nu juist was, scheen allebei te kunnen.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
En die ademing op de olievul tuit, is dat origineel? ziet er wel handig uit, goed idee.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: motor
En ik denk dat de klem van de bobine op z'n kop is gemonteerd. Als de moer nu vanzelf lost valt de beugel naar beneden, als je de beugel andersom monteert met de inkeping naar beneden, blijft hij in ieder geval nog hangen op de schroefdraad.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: motor
Klemband dynamo cad 2, achterste dynamo pulley cad 2,nummertjes bougiekabels, oliekoeler enz.
Rest van blauw zinkwerk cad 2 in '67 of geel verzinkt, maar dat weet ik niet zeker.
Evengoed toch mooie motor, zeker als hij straks fijn loopt.
Edit:
Dit gaat over het 912 blok op bovenstaande foto.
Rest van blauw zinkwerk cad 2 in '67 of geel verzinkt, maar dat weet ik niet zeker.
Evengoed toch mooie motor, zeker als hij straks fijn loopt.
Edit:
Dit gaat over het 912 blok op bovenstaande foto.
Last edited by JDMM on 13 Feb 2016 23:37, edited 1 time in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: motor
JDMM wrote:E10 wrote:.
- Klem van bobine moet over bevestiging van oliefilter. (en niet eronder zoals nu)
Er zijn een tijdje geleden op het Reg. forum oude fabrieksfoto's geplaatst waar rijen motoren stonden te wachten op inbouw, de bobinebeugels zaten zowel onder als boven het oliefiltebracket.
Er is ook een heftige discussie geweest over wat nu juist was, scheen allebei te kunnen.
Ik was te voorbarig...heb de mijne ook onder het oliefilterbracket........dus zo moet het zijn...
sorry voor de slechte kwaliteit foto:
Vwb verzinken: in ieder geval niet geel! Of blauw of zwart gepassiveerd. Neil's boek is hier geschikt voor.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 41 guests