marc356

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: marc356

Postby horsepowerjunkie » 19 Dec 2015 22:15

Ja, B zuigers zijn toch plat ?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: marc356

Postby JDMM » 19 Dec 2015 22:58

C, die moeten bij die motor gemonteerd worden met een 1 mm. shim onder de cilinders en dan past je uitlaat niet meer. :shock:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: marc356

Postby Petwin » 20 Dec 2015 06:15

horsepowerjunkie wrote:Ja, B zuigers zijn toch plat ?


Ik vroeg het inderdaad ook om die reden. Aleen de Normaaltjes waren plat. Super hebben altijd een dome gehad. Ik dacht gezien te hebben aan de gaten waar het script op de achterkant zit dat Marc een Normaal heeft. Deze zuigers hebben inderdaad een 1mm shim nodig, dat was de andere reden dat ik het vroeg.
Normaaltjes zijn niet meer van Mahle te krijgen.
Every Part a Piece of Art
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: marc356

Postby marc 356 » 20 Dec 2015 10:02

Ik heb een 1600 super motor en deze zuigers zijn geleverd door Joma , de originele motor ,mijne gewone 1600 ligt nog helemaal uit elkaar , ik ga een keer kijken naar het verschil van de zuigers.
Marc
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: marc356

Postby marc 356 » 20 Dec 2015 10:33

Deze is van een 1600 blok nr.605747
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: marc356

Postby JDMM » 20 Dec 2015 11:44

Motornummer is van een 1961 616/1 Normaal motor.
De zuiger is daar niet van en voor een Super zuigertje lijkt de dome te hoog.
Heeft ie twee of 3 veren boven de zuigerpen ?
In het geval van drie veren zou het een S-90 zuiger kunnen zijn.
In het geval van twee veren weet ik het niet.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: marc356

Postby marc 356 » 21 Dec 2015 13:51

Effe alles uit de kast gehaald , dit is de originele motor van in mijne auto Bt5 een 1600 (blok nr.605747). De korte zuigers zijn van deze motor (da denk ik toch ) . De langere van de 1600 Super (blok nr. 86755), daar komen nu de nieuwe cilinders en zuigers op , volgens de mecanicien zat er te veel spel tussen zuigers en cilinders vandaar de olie lek. Dat vertelt hij en ik hoop het, er was ook nergens anders olie te zien als tussen kop- en cilinders. Gr .marc

Tav. Jan , als je eens in de buurt bent kan je altijd komen kijken naar mijne 1600 ,voor dat ik er aan begin.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: marc356

Postby JDMM » 21 Dec 2015 19:29

Hallo Marc,
Ik zie een krukas van een SC/912 daar horen die korte zuigertjes bij anders kan de krukas niet ronddraaien.
Die korte zuigertjes zijn misschien wel 616/12 super zuigertjes waar een stuk van het hemd is afgezaagd omdat anders de contragewichten daar raken ?
Nog een berg kuiswerk toch ! :D
Normaal zuigertjes hebben bijna geen dome, zie foto.
Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: marc356

Postby marc 356 » 21 Dec 2015 21:07

Oei ! Dan is het toch goed dat er eens een kenner komt kijken voordat ik daar aan begin.
Gr. Marc
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: marc356

Postby JDMM » 21 Dec 2015 23:33

marc 356 wrote:Oei ! Dan is het toch goed dat er eens een kenner komt kijken voordat ik daar aan begin.
Gr. Marc


Die mannen/vrouwen zijn dungezaaid, vies duur en hebben het vaak erg druk. :wink:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: marc356

Postby marc 356 » 22 Dec 2015 19:57

Dat ze dun gezaaid zijn dat weet iedereen , over de prijs geraken we het altijd eens , de vrije tijd vinden van iemand die op pensioen is nog het moeilijkste .
Marc
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: marc356

Postby JDMM » 22 Dec 2015 23:35

En een pensionado waarvan de kleinzoon op hoog nivo motorcrossed is welhaast ontoegankelijk. :lol:

(Olielekkage tussen cilinders en koppen heeft niets te maken met zuiger/cil. speling, kan daardoor wel roken uit de uitlaat.)
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: marc356

Postby Petwin » 23 Dec 2015 12:54

Je motor lijkt inderdaad een verzameling te zijn van verschillende typen. Mocht je hem weer origineel op willen bouwen, Ik heb wel delen liggen.
Heeft deze motor het grote thermostaat ventiel? Zo ja... verwijderen en een "plug" gebruiken.
Every Part a Piece of Art
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: marc356

Postby marc 356 » 23 Dec 2015 16:28

Petwin , alvast bedankt ,ik ga in het voorjaar er eens werk van maken (met Bv.jan ?) deze motor moet in originele staat hersteld worden .Hij hoort bij mijne auto . Nu wil ik eerst de 1600s erin leggen ,om zo snel mogelijk de baan op te kunnen.
Gr. Marc
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: marc356

Postby Petwin » 24 Dec 2015 23:57

Geen haast hoor...
Voor Jan steek ik mijn handen in het vuur.
Every Part a Piece of Art

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests